کد خبر: 555131
|
۱۴۰۱/۰۳/۱۰ ۲۰:۳۷:۲۷
| |

همزمان با چهارمین ماه از جنگ اوکراین

آمریکا موشک‌های هدایت شونده نقطه زن به اوکراین ارسال می‌کند

روزنامه آمریکایی وال استریت ژورنال روز سه شنبه به وقت محلی به نقل از مقامات آمریکایی گزارش داد که دولت جو بایدن در راستای تلاش برای تقویت ارتش اوکراین قصد دارد موشک های هدایت شونده نقطه زن را در اختیار اوکراین قرار دهد که می توانند اهدافی را از فاصله بیش از ۶۰ کیلومتر هدف قرار دهند.

آمریکا موشک‌های هدایت شونده نقطه زن به اوکراین ارسال می‌کند
کد خبر: 555131
|
۱۴۰۱/۰۳/۱۰ ۲۰:۳۷:۲۷

این سیستم های موشکی دارای بردی دو برابر توپخانه های هویتزر ام ۷۷۷ هستند که آمریکا پیش از این در اختیار اوکراین قرار داده است.

به گزارش ایرنا، هنوز مشخص نیست که  آمریکا چه تعداد از این سیستم های موشکی را به اوکراین ارسال خواهد کرد، اما به گفته یکی از مقامات آمریکایی که در این گزارش نامی از وی برده نشده است، در صورت تایید این بسته امنیتی، تحویل آنها به اوکراین ظرف چند هفته آغاز می شود. آموزش اوکراینی ها در مورد نحوه کار با این سیستم ها حداقل ۱۰ روز طول می کشد.

پنتاگون پیش از این اعلام کرده بود که که طرف اوکراینی  به خصوص پس از انتقال درگیری ها به منطقه دونباس، بارها از آمریکا خواسته است که موشک انداز در اختیار این کشور قرار دهد.

به گفته مقامات آمریکایی،  سیستم‌های موشکی ساخته شده توسط شرکت نظامی لاکهید مارتین به نیروهای اوکراینی اجازه خواهد داد تا مواضع روسیه را در سراسر دونباس مورد حمله قرار دهند و می‌توانند از پرتابگرهای ریلی یا چرخدار شلیک شوند.

 جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا روز دوشنبه گفت که واشنگتن سامانه های موشکی را که بتوانند به خاک روسیه برسند، در اختیار اوکراین قرار نخواهد داد.

ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه ۲۱ فوریه ۲۰۲۲ (دوم اسفند ۱۴۰۰) با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو، استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوگانسک را در منطقه دونباس به رسمیت شناخت.

پوتین سه روز پس از آن، پنجشنبه ۲۴ فوریه (۵ اسفند ۱۴۰۰) نیز عملیاتی نظامی که آن را "عملیات ویژه" خواند، علیه اوکراین آغاز کرد و به این ترتیب روابط پرتنش مسکو - کی‌یف به رویارویی نظامی تغییر وضعیت داد.

جنگ در اوکراین وارد چهارمین ماه شده است و واکنش‌ها به تهاجم روسیه و ارسال تسلیحات به این کشور همچنان ادامه دارد. مسکو هشدار داده است تجهیزات نظامی که آمریکا و اروپا در اختیار اوکراین قرار می دهند، موجب تشدید مناقشه در اوکراین می‌شود و پیامدهای غیرقابل پیش‌بینی به دنبال دارد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها