کد خبر: 554857
|
۱۴۰۱/۰۳/۰۹ ۱۷:۰۷:۲۱
| |

وزارت امور خارجه سوریه مدعی شد:

نسل کشی ترکیه در سوریه

یک منبع مسئول در وزارت امور خارجه سوریه گفت که اقدام ترکیه برای ایجاد آنچه «منطقه امن» نامیده می‌شود، بخشی از سیاست پاکسازی نژادی و جغرافیایی است.

نسل کشی ترکیه در سوریه
کد خبر: 554857
|
۱۴۰۱/۰۳/۰۹ ۱۷:۰۷:۲۱

یک منبع مسئول در وزارت امور خارجه سوریه امروز دوشنبه اقدامات خصمانه نظامی نیروهای ترکیه در شمال شرق سوریه را محکوم کرد.

​به گزارش فارس، خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) به نقل از این منبع گزارش داد، سوریه اقدامات نظامی ترکیه طی چند روز گذشته در مناطق و روستاهای واقع در شمال شرق خود را رد می‌کند؛ عملیاتهایی که باعث کشته شدن غیر نظامیان و آوارگی دهها خانواده شده است.

وی ادامه داد، اقدام ترکیه برای ایجاد آنچه «منطقه امن» نامیده می‌شود، بسیار زشت بوده و بخشی از سیاست پاکسازی نژادی و جغرافیایی است که دولت ترکیه در اراضی اشغالی سوریه دنبال می‌کند.

این منبع با بیان اینکه این اقدامات، جنایت جنگی و جنایت علیه بشریت است، تصریح کرد، هر طرفی که به صورت غیر قانونی و خارج از دایره جکومت سوریه فعالیت می‌کند و به دست ترکیه بهانه می‌دهد تا علیه غیر نظامیان سوری حمله کند، مسئول این جنایت است.

وی تصریح کرد، استقلال، حاکمیت و تمامیت ارضی سوریه، موضع باجخواهی یا چانه‌زنی برای دولت ترکیه و آمریکا و برخی از کشورهای غربی نخواهد بود که در پی دستاورد سیاسی ناچیز علیه ملت و تمامیت ارضی سوریه هستند.

این منبع در پایان تأکید کرد، سوریه برای مقابله با هر اقدام ترکیه و مزدوران این کشور، بر اساس حق خود در حقوق بین‌الملل، از هر ابزاری استفاده می‌کند و خواستار خروج نیروهای غیر قانونی از خاک خود است.

این در حالی است که در هفته‌های گذشته بار دیگر زمزمه عملیات دیگری از سوی ترکیه در مناطق شمالی و شمال شرق سوریه علیه شبه‌نظامیان کُرد به گوش می‌رسید و شرایط میدانی نیز آبستن حوادث جدیدی شده است.

با این حال، یک منبع مطلع در میان گروهک «الجیش الوطنی السوری» (ارتش آزاد سابق و وابسته به آنکارا) گفت که شب گذشته نشستی میان فرماندهان نظامی ترکیه و سرکردگان گروهک‌ها در منطقه «حوار کلس» در مرز سوریه با ترکیه برگزار شده و ترک‌ها به فرماندهان گروهک‌ها گفته‌اند که هنوز قصد آغاز عملیات را ندارد و زمان آن فعلا مشخص نیست.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها