شرکت‌های غربی که قصد خروج از روسیه دارند مصادره می‌شوند

روسیه قانون جدیدی ارائه داده که طبق آن می‌تواند کنترل شرکت‌هایی را که حداقل ۲۵ درصد از سهام آن‌ها متعلق به کشورهای غیردوست است در دست بگیرد.این قانون برای توقیف اموال سرمایه‌گذاران خارجی به‌دنبال خروج شرکت‌های غربی مانند استارباکس و مک‌دونالد و افزایش فشار بر شرکت‌هایی که هنوز در روسیه حاضر هستند ارائه‌شده است.

شرکت‌های غربی که قصد خروج از روسیه دارند مصادره می‌شوند
کد خبر: 554118
|
۱۴۰۱/۰۳/۰۶ ۰۹:۰۵:۲۴

روسیه قانون جدیدی ارائه داده که طبق آن می‌تواند کنترل شرکت‌هایی را که حداقل ۲۵ درصد از سهام آن‌ها متعلق به کشورهای غیردوست است در دست بگیرد.

به‌گزارش تسنیم به نقل از رویترز، روسیه در حال تصویب قانونی است که طبق آن می‌تواند کنترل کسب‌وکارهای داخلی شرکت‌های غربی را که قصد خروج از کشور را به‌خاطر حمله مسکو به اوکراین دارند در دست بگیرد.

این قانون که طی چند هفته اجرایی خواهد شد به روسیه اجازه می‌دهد در هر جایی‌که خطری برای مشاغل و صنایع داخلی وجود دارد مداخله کند. به‌این‌ترتیب شرکت‌های غربی برای جدا شدن از روسیه و خروج سریع از این کشور کار سختی در پیش دارند، مگر این‌که آماده ضررهای بزرگ مالی باشند.

این قانون برای توقیف اموال سرمایه‌گذاران خارجی به‌دنبال خروج شرکت‌های غربی مانند استارباکس و مک‌دونالد و افزایش فشار بر شرکت‌هایی که هنوز در روسیه حاضر هستند ارائه‌شده است.

اقتصاد روسیه که روزبه‌روز بیشتر تحت تحریم‌های غربی قرار می‌گیرد، در بحبوحه تورم دورقمی وارد رکود شده‌است.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها