نامه نماینده ایران به دبیر کل سازمان ملل:

محکوم کردن ترور شهید خدایی بخشی از وظایف سازمان ملل در مبارزه بدون تبعیض با تروریسم است

سفیر و نماینده دائم ایران در سازمان ملل متحد در پی ترور بزدلانه شهید حسن صیاد خدایی در نامه ای به دبیر کل سازمان ملل نوشت: محکوم کردن این اقدام توسط سازمان ملل، به عنوان بخشی از وظایف سازمان در مبارزه واقعی و بدون تبعیض با تروریسم به شمار می رود.

محکوم کردن ترور شهید خدایی بخشی از وظایف سازمان ملل در مبارزه بدون تبعیض با تروریسم است
کد خبر: 553922
|
۱۴۰۱/۰۳/۰۵ ۰۷:۳۴:۳۹

مجید تخت روانچی سفیر و نماینده دائم ایران در سازمان ملل متحد در پی ترور بزدلانه شهید حسن صیاد خدایی در نامه ای به دبیر کل سازمان ملل نوشت: محکوم کردن این اقدام توسط سازمان ملل، به عنوان بخشی از وظایف سازمان در مبارزه واقعی و بدون تبعیض با تروریسم به شمار می رود.

به گزارش ایرنا، در نامه مجید تخت روانچی سفیر و نماینده دائم ایران در سازمان ملل آمده است:

من این نامه را در ارتباط با ترور بزدلانه مورخ ۲۲ می ۲۰۲۲ شهید صیاد خدایی، یکی از اعضای نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران که در عرصه مبارزه با تروریسم و مقابله با داعش فعال و نقش‌آفرین بود، برای شما می نویسم.

برآوردهای اولیه و شواهد اساسی موجود، بخوبی حاکی از آن است که این اقدام تروریستی در ادامه ترورهای سیستماتیک و شبکه ای علیه شهروندان بیگناه و دانشمندان ایرانی  بعنوان یکی از ابزار های اصلی برای پیشبرد مقاصد نامشروع در سیاست خارجی برخی رژیم ها برنامه ریزی و به اجرا گذاشته شده است.

ارتکاب چنین اعمالی مغایر منشور ملل متحد، اصول حقوق بین الملل و حقوق بنیادین بشر بوده، بی تردید تهدیدی جدی علیه صلح و ثبات منطقه ای و بین المللی است که عواقب آن با حامیان تروریست ها خواهد بود. 

  استمرار این نوع تروریسم دولتی آشکارا حکومت قانون را به چالش کشیده و موجب نگرانی شدید و فزاینده جامعه بین المللی گردیده است. از این رو سکوت در مقابل چنین اقدام تحریک آمیز و هنجارشکنانه ای، عاملان و آمران به ترور را در روش غلط خود برای استمرار این اقدامات وقیحانه و خلاف حقوق بین الملل  تشویق  خواهد کرد.

جامعه جهانی باید نسبت به عواقب خطرناک این گونه اقدامات تروریستی  بر حفظ صلح و امنیت بین‌المللی بطور جدی نگران بوده و به عنوان اقدامی جهت مقابله با آن، اینگونه ترورهای   وحشیانه علیه شهروندان سایر کشورها را از سوی تروریسم دولتی شناخته شده برخی رژیمها شدیداً محکوم نمایند.

در عین حال تأکید می نماید به عنوان یک کشور قربانی تروریسم و پیشرو در مقابله عملی و جدی با آن در منطقه، این گونه اقدامات تروریستی نه تنها در سیاست و اراده قاطع جمهوری اسلامی ایران که همواره در خط مقدم مقابله با تروریسم قرار داشته، خللی ایجاد نخواهد کرد، بلکه عزم ما را در تداوم مقابله با تروریسم در منطقه راسخ تر خواهد ساخت. همچنین، ما ضمن اتخاذ همه اقدامات لازم برای محافظت از مردم و منافع خود، از تمامی سازوکارهای موجود نیز برای پاسخگو کردن مرتکبان این جنایت تروریستی و حامیان آنها استفاده خواهیم کرد.

تحقیقات در این زمینه عوامل این اقدام تروریستی بطور فشرده ادامه دارد و محکوم کردن این اقدام توسط سازمان ملل، به عنوان بخشی از وظایف سازمان در مبارزه واقعی و بدون تبعیض با تروریسم به شمار می رود.

به گزارش ایرنا، حوالی ساعت ۱۶ روز یکشنبه در حوالی خیابان مجاهدین اسلام تهران دو موتور سوار با شلیک پنج گلوله یکی از مدافعان حرم به نام حسن صیاد خدایی را هنگامی که قصد ورود به منزل خود را داشت ترور و به شهادت رساندند. 

 پیکر شهید مدافع حرم حسن صیاد خدایی روز سه شنبه بر دستان مردم همیشه در صحنه تهران در میدان امام حسین (ع) تشییع شد و پس  از اقامه نماز  میت در قطعه ۵۰ گلزار شهدای بهشت زهرا(س) تهران آرام گرفت.

پیکر مطهر این شهید در کنار شهید هادی طارمی محافظ سردا حاج قاسم سلیمانی به خاک سپرده شد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها