کد خبر: 330738
|
۱۳۹۸/۰۵/۲۶ ۱۳:۰۰:۰۰
| |

در ویدئوتیتر «اعتمادآنلاین» ببینید:

کدام کشورها بیشترین گازهای گلخانه‌ای در جهان را تولید می‌کنند؟

دی‌اکسید کربن (CO2) به عنوان یکی از گازهای گلخانه‌ای شناخته شده است. غلظت بیش از حد این گاز تنظیم طبیعی دما در جو را مختل می‌کند و به گرم شدن زمین منجر می‌شود.

حجم ویدیو: 5.09M | مدت زمان ویدیو: 00:01:35 دانلود ویدیو
کد خبر: 330738
|
۱۳۹۸/۰۵/۲۶ ۱۳:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| دی‌اکسید کربن (CO2) به عنوان یکی از گازهای گلخانه‌ای شناخته شده است. غلظت بیش از حد این گاز تنظیم طبیعی دما در جو را مختل می‌کند و به گرم شدن زمین منجر می‌شود.

اما چه کشورهایی بزرگ‌ترین انتشاردهنده گازهای گلخانه‌ای در جهان هستند؟

5. ژاپن

ژاپن با تولید 1.26 میلیارد تن دی‌اکسید کربن در سال 2012 پنجمین کشور انتشاردهنده گازهای گلخانه‌ای در جهان است. این کشور تا حد زیادی به سوخت گاز طبیعی و زغال‌سنگ برای تولید برقِ جمعیت و صنایع مختلف متکی است.

4. روسیه

روسیه با انتشار 1.78 میلیارد تن گازهای گلخانه‌ای چهارمین کشور بزرگ منتشرکننده این گازها در جهان است.

روسیه یکی از بزرگ‌ترین ذخایر گاز طبیعی در جهان را دارد و این گاز تقریباً 50 درصد کل انتشار گاز دی‌اکسید کربن را تشکیل می‌دهد. زغال‌سنگ نیز به طور گسترده در صنایع شیمیایی، سایر صنایع و برای تولید برق در روسیه استفاده می‌شود.

3. هند

هند با تولید 1.83 میلیارد تن گاز دی‌اکسید کربن، سومین کشور بزرگ انتشاردهنده گازهای گلخانه‌ای در جهان است.

مصرف زغال‌سنگ در هند از 420 میلیون تن در سال 2004 به 800 میلیون تن در سال 2014 رسید. معادن زغال‌سنگ در هند فراوان، و از نفت و گاز وارداتی ارزان‌تر است.

2. ایالات متحده آمریکا

آمریکا با انتشار 5.27 میلیارد تن دی‌اکسید کربن در سال 2012 رتبه دوم را در این فهرست به خود اختصاص می‌دهد. بزرگ‌ترین منبع انتشار دی‌اکسید کربن در ایالات متحده به تولید برق، حمل‌ونقل و صنعت مربوط می‌شود.

1. چین

چین بزرگ‌ترین انتشاردهنده گازهای گلخانه‌ای در جهان است. این کشور 8.1 میلیارد تن دی‌اکسید کربن در سال 2012 منتشر کرده. منبع اصلی انتشار گازهای گلخانه‌ای در چین سوختن زغال‌سنگ است. حدود 66 درصد از کل انرژی در چین به تنهایی از زغال‌سنگ به دست می‌آید.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها