کد خبر: 553365
|
۱۴۰۱/۰۳/۰۲ ۱۹:۴۲:۰۰
| |

حضور هیاتی از کمیته نظامی صنعاء در اردن برای بررسی آتش‌بس

کمیته نظامی از صنعاء در آستانه پایان مدت آتش‌بس در یمن به منظور بررسی اجرای مفاد آتش‌بس و تخلفات ائتلاف سعودی و مزدورانش طی این مدت در اردن به سر می‌برد.

حضور هیاتی از کمیته نظامی صنعاء در اردن برای بررسی آتش‌بس
کد خبر: 553365
|
۱۴۰۱/۰۳/۰۲ ۱۹:۴۲:۰۰

یک کمیته نظامی از صنعاء برای بررسی نقض آتش‌بس و نظارت بر آن شب گذشته به امان پایتخت اردن رسیده است.

​به گزارش فارس، به گزارش المسیره، یک منبع در کمیته نظامی ابراز امیدواری کرد که گفت‌وگوهای امان راه را برای بازکردن کریدورهای بشردوستانه و توقف نقض آتش‌بس هموار کند؛ به گونه‌ای که منجر به پایان محاصره، توقف تجاوز و پایان دادن به اشغالگری در یمن شود.

وی گفت: مشارکت صنعاء در گفت‌وگوهای امان به معنای اهتمام آن به صلح و تعامل مثبت با آتش‌بسی است که به همت سازمان ملل برقرار شده است، علیرغم  اینکه طرف مقابل از اجرای بسیاری از مفاد آن فرار می‌کند.

این منبع بر پایبندی به اصول موضع ملی و هر آنچه که عزت، حاکمیت و استقلال یمن را تضمین می‌کند، تاکید کرد.

فرستاده سازمان ملل، دوم آوریل گذشته(۱۳ فروردین) از آغاز آتش‌بسی دو ماهه در یمن و توقف حملات نظامی زمینی، دریایی و هوایی و تسهیل ورود ۱۸ کشتی حامل سوخت به بنادر الحدیده و دادن مجوز به پروازهای هفتگی از و به فرودگاه صنعاء خبر داده بود. 

این در حالی است که  فرودگاه صنعاء تازه هفته گذشته پس از شش سال محاصره توسط ائتلاف سعودی شاهد اولین پرواز بود. این پرواز بر اساس توافق آتش‌بس موقت انجام شد و می‌بایست یک ماه و نیم پیش اجرایی می‌شد.

در همین حال، «مهدی المشاط» رئیس شورای عالی سیاسی یمن شامگاه یکشنبه با تأکید بر اینکه ائتلاف سعودی هزاران بار آتش‌بس در یمن را نقض کرده است، گفت که این ائتلاف بیش از دو هزار حمله موشکی و توپخانه‌ای در دوران آتش‌بس انجام داده است.

وی با بیان اینکه مردم یمن بین دوران آتش‌بس و عدم آتش‌بس هیچ تفاوتی احساس نمی‌کنند، تأکید کرد که یمن مخالف تمدید آتش‌بس نیست، ولی نمی‌تواند آتش‌بسی را بپذیرد که در آن مشکلات مردم ادامه داشته باشد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها