کد خبر: 553220
|
۱۴۰۱/۰۳/۰۲ ۰۹:۵۳:۲۶
| |

مخالفت مشاور زلنسکی با ایده لغو تحریم روسیه در ازای آزادی بنادر

مشاور رئیس‌جمهوری اوکراین با رد احتمال لغو تحریم‌های روسیه در ازای رفع محاصره بنادر کشورش، گفت: اگر از لغو برخی از تحریم‌ها علیه روسیه پیروی کنید، آنها به تشدید درگیری در اوکراین ادامه خواهند داد و شروط جدیدی را تعیین خواهند کرد.

مخالفت مشاور زلنسکی با ایده لغو تحریم روسیه در ازای آزادی بنادر
کد خبر: 553220
|
۱۴۰۱/۰۳/۰۲ ۰۹:۵۳:۲۶

میخایلو پودولیاک، مشاور رئیس‌جمهوری اوکراین با رد احتمال لغو تحریم‌های روسیه در ازای رفع محاصره بنادر کشورش، گفت: اگر از لغو برخی از تحریم‌ها علیه روسیه پیروی کنید، آنها به تشدید درگیری در اوکراین ادامه خواهند داد و شروط جدیدی را تعیین خواهند کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از پایگاه "صدای جدید اوکراین"، مشاور رئیس‌جمهوری اوکراین گفت، نباید هیچگونه مذاکره‌ای درخصوص امتیازدهی به روسیه برگزار شود چون این سیگنال را ارسال می‌کند که اتحادیه اروپا و ایالات متحده ضعیف هستند.

این سیاستمدار که مشاور ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهوری اوکراین است، گفت: روسیه همیشه اخاذی می‌کند و آماده است تا برای رسیدن به فرصت‌های بیشتر برای خودش مردم را بکشد. بیایید فرض کنیم که برخی از تحریم‌ها علیه آنها برداشته شود. این موجب تشدید بیشتر درگیری می‌شود. نه فقط در اوکراین. روس‌ها متوجه خواهند شد که جهان واقعا ضعیف است، همانطور که چنین برداشتی را قبل از جنگ در اوکراین کرد.

این مقام اوکراین گفت که توافق بر سر لغو محاصره بنادر در ازای برداشته شدن برخی از تحریم‌ها ممکن است منجر شود که بعدا دیگر کشورها مستقیما در خصومت‌ها علیه روسیه شرکت کنند.

پودولیاک که از اعضای تیم مذاکره‌کننده با روسیه است، گفت: اگر از لغو برخی از تحریم‌ها علیه روسیه پیروی کنید، آنها به تشدید درگیری در اوکراین ادامه خواهند داد و شروط جدیدی را تعیین خواهند کرد. شروط ممکن است بی‌پایان باشد. سپس درگیری در اوکراین، در هر صورت، به حداکثر خواهد رسید؛ آنها هم تجهیزات نظامی و هم نیروی انسانی را به اینجا خواهند آورد و دیر یا زود سایر کشورهای اروپایی درگیر خصومت‌ها خواهند شد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها