نماینده وزیر امور خارجه فرانسه:

هدف فرانسه دست نیافتن روسیه به پیروزی است

نماینده وزیر امور خارجه فرانسه در امور اروپا تاکید کرد که هدف این کشور آزادی اوکراین و دست نیافتن روسیه به هیچ پیروزی است.

هدف فرانسه دست نیافتن روسیه به پیروزی است
کد خبر: 553055
|
۱۴۰۱/۰۳/۰۱ ۱۵:۱۸:۴۵

کلمان بون (Clément Beaune) روز یکشنبه مدعی شد: «جنگ‌طلب و جنگ‌افروز، آقای پوتین است.»

به گزارش ایرنا، به نقل از روزنامه لو فیگارو، وی حمایت عمیق فرانسه از اوکراین را یادآور شد و گفت: ما تجهیزات به اوکراین می‌فرستیم زیرا آنها جنگ در روسیه را تحریک نکردند.

بون اضافه کرد: اوکراین به دنبال رهایی خود از کشوری است که آنها را به عنوان یک کشور مستقل اشغال می‌کند.

نماینده وزیر امور خارجه فرانسه در امور اروپا اضافه کرد: وقتی ضعیف هستید صلح ایجاد نمی‌شود. اوکراین اروپا است.

لو فیگارو یادآوری می‌کند که روابط بین پاریس و کی‌یف در اوج خود نیست چراکه ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین از امانوئل مکرون همتای فرانسوی خود به دلیل اینکه می‌خواهد یک راه خروج برای ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه فراهم کند، انتقاد کرده است.

ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه ۲۱ فوریه ۲۰۲۲ (دوم اسفند ۱۴۰۰) با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو، استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوگانسک را در منطقه دونباس به رسمیت شناخت.

پوتین سه روز پس از آن، پنجشنبه ۲۴ فوریه (پنجم اسفند ۱۴۰۰) نیز عملیات نظامی که آن را "عملیات ویژه" خواند، علیه اوکراین آغاز کرد و به این ترتیب روابط پرتنش مسکو - کی‌یف به رویارویی نظامی تغییر وضعیت داد.

جنگ در اوکراین و واکنش‌ها به اقدام روسیه همچنان ادامه دارد و بیشتر در قالب اعمال تحریم‌های گسترده اقتصادی و سیاسی و ارسال محموله سلاح‌های سبک و سنگین به طرف‌های درگیر جنگ ادامه می‌یابد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها