کد خبر: 552480
|
۱۴۰۱/۰۲/۲۹ ۰۸:۱۳:۳۹
| |

جِیک سالیوان، مشاور امنیت ملی کاخ سفید:

مطمئنیم فنلاند و سوئد به ناتو می‌پیوندند

مشاور امنیت ملی کاخ سفید با اشاره به رایزنی‌های آمریکا با ترکیه برای تسهیل عضویت فنلاند و سوئد در ناتو، هشدار داد هیچگونه تجاوز به این دو کشور در مرحله عضویت آنها را تحمل نمی‌کنند.

مطمئنیم فنلاند و سوئد به ناتو می‌پیوندند
کد خبر: 552480
|
۱۴۰۱/۰۲/۲۹ ۰۸:۱۳:۳۹

جِیک سالیوان، مشاور امنیت ملی کاخ سفید شامگاه چهارشنبه نسبت به عضویت فنلاند و سوئد در سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) ابراز اطمینان کرد.

به گزارش فارس، سالیوان طی نشست خبری در کاخ سفید گفت: «فنلاند و سوئد مستقیماً با ترکیه در مورد نگرانی در مورد پیوستن آنها به ناتو همکاری می‌کنند و ما نیز با آنها در ارتباط هستیم».

به نوشته رسانه‌های آمریکایی وی درباره عملیات نظامی ویژه روسیه در منطقه دونباس ادعا کرد: «جنگ روسیه علیه اوکراین مانع از رسیدن محموله‌های مواد غذایی از اروپا به جهان می‌شود».

مشاور امنیتی «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا درباره عضویت فلاند و سوئد در ناتو توضیح داد: «تیم امنیت ملی بایدن به صراحت از ورود فنلاند و سوئد به ناتو حمایت می‌کند. ما مطمئن هستیم که فنلاند و سوئد به ناتو می‌پیوندند و نگرانی‌های ترکیه قابل رسیدگی است».

سالیوان درباره مخالفت ترکیه با عضویت فنلاند و سوئد در ناتو اظهار داشت: «ما در حال رایزنی با مقامات ترکیه برای کمک به تسهیل روند الحاق فنلاند و سوئد به ناتو هستیم. پیوستن فنلاند و سوئد به ناتو یک رویداد تاریخی و نقطه عطفی در امنیت اروپا است».

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها