تأکید نخست‌وزیر عراق بر توسعه همکاری با ایران

نخست‌وزیر عراق در دیدار با سفیر جدید جمهوری اسلامی ایران در بغداد بر لزوم توسعه زمینه‌های همکاری با ایران تأکید کرد.

تأکید نخست‌وزیر عراق بر توسعه همکاری با ایران
کد خبر: 552440
|
۱۴۰۱/۰۲/۲۸ ۲۰:۱۲:۳۳

«محمد کاظم آل صادق» سفیر جدید ایران در بغداد، امروز (چهارشنبه)، با «مصطفی الکاظمی» نخست‌وزیر عراق دیدار و گفت‌و‌گو کرد.

به گزارش فارس، بنابر گزارش پایگاه خبری «ناس نیوز» به نقل از دفتر نخست‌وزیر عراق، مصطفی الکاظمی در این دیدار بر «عمق روابط دوجانبه این کشور و جمهوری اسلامی ایران و اهمیت گسترش زمینه‌های همکاری میان دو کشور و توسعه آن در راستای منافع مردم دو کشور همسایه ایران و عراق و همچنین ملت‌های منطقه» تأکید کرد.

نخست‌وزیر عراق همچنین برای سفیر جدید ایران در انجام مأموریتش آرزوی موفقیت کرد و در عین حال بر لزوم اقدام دیپلماتیک برای اجرای نگرش‌های مشترک در راستای منافع دو کشور منطقه تأکید نمود.

در مقابل، سفیر ایران از تلاش‌های نخست‌وزیر عراق برای تقویت روابط دو کشور و توسعه راه‌های همکاری مشترک در تمامی زمینه‌ها تمجید کرد.

این گزارش در حالی منتشر شده است که محمد کاظم آل صادق روز گذشته استوارنامه خود را تسلیم «برهم صالح» رئیس جمهور عراق کرد.

آل صادق جایگزین «ایرج مسجدی» شده است. مسجدی از دی ماه ۱۳۹۵ عهده‌دار سفارت ایران در بغداد بود. سفیر جدید جمهوری اسلامی ایران در بغداد ۲۰ اردیبهشت و در بدو ورود به محل ماموریتش در محل شهادت سردار قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس حضور یافت.

سفیر جدید ایران همچنین در آستانه عزیمت به محل مأموریت روز یکشنبه ۱۸ اردیبهشت ماه با حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه دیدار کرد. امیرعبداللهیان در این دیدار با اشاره به اهمیت مناسبات جمهوری اسلامی ایران و جمهوری عراق به عنوان دو کشور مهم در منطقه، در زمینه گسترش و تحکیم مناسبات فیمابین در حوزه‌های مختلف سیاسی، اقتصادی، فرهنگی، مبادلات مردمی و دیگر ابعاد روابط، توصیه‌های لازم را ارائه کرد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها