کد خبر: 510521
|
۱۴۰۰/۰۵/۲۵ ۱۰:۳۸:۱۵
| |

هند با 2 پرواز شهروندانش را از افغانستان خارج می کند

یک مقام فرودگاه هند اعلام کرد 2 فروند هواپیمای مسافرری این کشور در حالت آمادگی اضطراری برای خروج شهروندان این کشور از کابل است .

هند با 2 پرواز شهروندانش را از افغانستان خارج می کند
کد خبر: 510521
|
۱۴۰۰/۰۵/۲۵ ۱۰:۳۸:۱۵

اعتمادآنلاین| خبرگزاری « ای . ان. آی » هند به نقل از یک مقام فرودگاهی این کشور اعلام کرد که در میان آشفتگی شرایط در کابل ،ساعت پرواز از ساعت هشت و 30 دقیقه به 12 و سی دقیقه تغییر یافته است.

به گزارش ایرنا، بر اساس این گزارش ،برنامه پرواز تمامی کشورها تحت تاثیر آشفتگی در فرودگاه « حامد کرزای » قرار گرفته است.

خطوط هواپیمایی « ایر ایندیا » به درخواست دولت هند 2 فروند هواپیمای مسافربری را در حالت آمادگی اضطراری قرار داده است تا بتوانند عملیات تخلیه افراد از کابل را انجام دهند.

یکی از مقامات دولت هند در مصاحبه با خبرنگاران گفت: دولت و به ویژه وزارت امور خارجه، وزارت راه به همراه شرکت هواپیمایی ایر ایندیا از نزدیک و با دقت تحولات افغانستان را دنبال می کنند.

به گفته منابع آگاه ، جاده منتهی به فرودگاه کابل از شب گذشته در پی ادامه خشونت ها همچنان مسدود است و مسافران و کارکنان شرکت های هواپیمایی برای رسیدن به فرودگاه با مشکلات زیادی مواجه هستند.

بسیاری از شرکت های هواپیمایی مانند"امارات" و " فلای دوبی" پروازهای خود را به کابل به حالت تعلیق درآورده اند و خطوط هواپیمایی " بریتیش ایرویز" انگلیس نیز از خلبان هایش خواسته است از پرواز در حریم هوایی افغانستان خودداری کنند.

با ورود طالبان به کابل و بدست گرفتن کنترل کاخ ریاست جمهوری، روند خروج کارکنان و دیپلمات های بسیاری کشورها از کابل افزایش یافته است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها