آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا:

جنگ اوکراین ناتو را قوی‌تر و متحدتر کرده است

وزیر امور خارجه آمریکا گفت که جنگ اوکراین ناتو را قوی‌تر و متحدتر کرده است و تمام کشورهای عضو ائتلاف نظامی ناتو متعهد هستند تحریم‌های ضد روسی را تا زمانی که ضرورت داشته باشد، حفظ کنند.

جنگ اوکراین ناتو را قوی‌تر و متحدتر کرده است
کد خبر: 551997
|
۱۴۰۱/۰۲/۲۶ ۰۹:۴۷:۵۹

آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا در توییتی نوشت: رئیس جمهور پوتین این جنگ را به راه انداخت و فکر کرد که می تواند اوکراین را به عنوان یک کشور مستقل از بین ببرد و ناتو را تجزیه کند. . در عوض، او فقط حاکمیت و استقلال اوکراین را تقویت کرده است. ناتو قوی تر، توانمندتر و متحدتر از همیشه است.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری تاس، وی در ادامه نوشته است: ما می دانیم که اوکراین مستقل و مستقل پایدار خواهد ماند. و ما در حمایت از اوکراین، از اصول استقلال که اساس صلح و امنیت جهانی هستند، نیز دفاع می‌کنیم.

او پس از نشست وزیران خارجه ناتو در برلین با بیان اینکه کشورش و متحدان آن در ناتو روی ارائه "قوی‌ترین حمایت ممکن به اوکراین در میدان نبرد و در میز مذاکره" تمرکز کرده‌اند، گفت: همه اعضای این ائتلاف می‌خواهند این جنگ را هر چه زودتر به پایان برسانند. ما آشکارا مصمم هستیم که کمک‌های امنیتی خود به اوکراین را حفظ کنیم و تحریم‌ها، کنترل صادرات و فشار دیپلماتیک بر روسیه را تا زمانی که لازم باشد، ادامه دهیم.

پیشتر آناتولی آنتونوف، سفیر روسیه در ایالات متحده گفت که نظامی‌سازی اوکراین به دست غرب "مستقیما اروپایی‌ها و امنیت جهانی" را تهدید می‌کند. او با اشاره به ارائه تسلیحاتی به اوکراینی گفت: مسکو از حامیان رژیم کی‌یف می‌خواهد که از تحریک خونریزی در اوکراین دست بردارند و به عواقب اقدامات خود فکر کنند.

در ۲۴ فوریه، ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه از آغاز حمله به اوکراین خبر داد و گفت که این کار در واکنش به درخواست کمک سران جمهوری‌های خودخوانده دونباس صورت می‌گیرد. او تاکید می‌کرد که مسکو هیچ برنامه‌ای برای اشغال اراضی اوکراین ندارد و صرفا هدفش "غیرنظامی‌سازی و نازی‌زدایی" این کشور است.

در تازه‌ترین تحولات جنگ اوکراین، درگیری‌ها در اکثر شهرهای این کشور به ویژه خارکیف ادامه دارد. با این حال نیروهای اوکراینی می‌گویند که می‌توانند "کمپین دونباس" روسیه را ناکام بگذارند. در همین حال فنلاند و سوئد که در همسایگی روسیه هستند، به دنبال این حمله، رسما درخواست عضویت برای ناتو را تایید کرد؛ اقدامی که پیشتر روسیه نسبت به آن هشدار داده بود.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها