کد خبر: 551746
|
۱۴۰۱/۰۲/۲۴ ۱۶:۲۵:۵۱
| |

تأکید قرقیزستان بر همکاری اعضای همسود برای مقابله با تحریم‌ روسیه

وزیر امور خارجه قرقیزستان در نشست شورای وزیران خارجه کشورهای همسود بر همکاری همه جانبه برای مقابله با تحریم‌ روسیه تأکید کرد.

 تأکید قرقیزستان بر همکاری اعضای همسود برای مقابله با تحریم‌ روسیه
کد خبر: 551746
|
۱۴۰۱/۰۲/۲۴ ۱۶:۲۵:۵۱

«جین بیک کولوبایف» وزیر امور خارجه قرقیزستان در نشست شورای وزیران امور خارجه عضو کشورهای مشترک المنافع در شهر «دوشنبه» بر همکاری همه جانبه در مقابله با تحریم‌ها تاکید کرد.

​به گزارش فارس، در این نشست سران وزارتخانه‌های خارجه عضو کشورهای مشترک المنافع در مورد مشکلات بین المللی و منطقه‌ای بین المللی و توسعه بیشتر همکاری‌ها در داخل کشورهای مشترک المنافع تبادل نظر کردند.

کولوبایف در سخنرانی خود تاکید کرد اصل و تزلزل ناپذیر ایجاد کشورهای مشترک المنافع در این فرمول تنظیم شده که توسعه و تقویت بیشتر روابط دوستی، حسن همجواری و همکاری متقابل سودمند بین دولت‌ها منافع اساسی ملی مردم و خدمت به آرمان صلح و امنیت آنها را تامین می‌کند.

وزیر امور خارجه قرقیزستان همچنین بر لزوم هماهنگی تلاش‌ها برای جلوگیری از وخامت اوضاع عمومی اقتصادی و اتخاذ تدابیر سریع، در درجه اول برای تامین امنیت غذایی در مواجهه با محدودیت‌ها و تحریم‌های اعمال شده علیه روسیه اشاره کرد.

وی همچنین بر اهمیت همکاری برای تنوع بخشیدن به اقتصاد، تشدید فعالیت‌های سرمایه گذاری و تحریک تجارت متقابل، رفع موانع حرکت کالا و خدمات و ایجاد شرایط برابر برای فعالیت‌های اقتصادی واحدهای اقتصادی کشورهای کشورهای مشترک المنافع تاکید کرد.

وزیر امور خارجه قرقیزستان خاطرنشان کرد: در شرایط نوظهور ژئوپلیتیک، تقویت مؤلفه سیاسی کشورهای مشترک المنافع، اتحاد و تاکید بر دیدگاه‌های سیاسی آنها مبنی بر تعامل مسالمت‌آمیز و دوستانه در این سازمان برای مقابله مشترک با چالش‌ها و تهدیدهای جدید ضروری به نظر می‌رسد.

وی گفت: کشورهای مشترک المنافع امروز یک پلتفرم مهم مذاکره است. باید اعتراف کرد که اقتدار و مرتبط بودن این ساختار زمانی خواهد بود که ما از طریق مسالمت آمیز مسائل اصلی و داخلی را که بین دولت‌هایمان وجود دارد، حل کنیم.

لازم به ذکر است که در بخشی از این نشست، روسای آژانس‌های روابط خارجی تعدادی از اسناد را تصویب کردند که در جلسات آتی شورای سران کشورها و شورای سران دولت های کشورهای مستقل مشترک المنافع در سال جاری برای تصویب ارائه می‌شود.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها