کد خبر: 551744
|
۱۴۰۱/۰۲/۲۴ ۱۶:۰۲:۲۰
| |

افزایش قیمت برق و گاز در تونس

یک مقام دولتی در تونس اعلام کرد که دولت این کشور قیمت برق و گاز را افزایش داده است.

افزایش قیمت برق و گاز در تونس
کد خبر: 551744
|
۱۴۰۱/۰۲/۲۴ ۱۶:۰۲:۲۰

یک مقام دولتی تونسی اعلام کرد که به خاطر افزایش فشارهای مالی به دولت، تصمیم گرفته شده تا قیمت برق و گاز در این کشور آفریقایی افزایش یابد.

 به گزارش فارس، به نقل از رویترز، تونس در تلاش است تا وام جدیدی را‌‌‌‌‌‌‌‌ در ازای اجرای برخی اصلاحات که خیلی مورد پسند مردم این کشور نیست از صندوق بین‌الملل پول دریافت کند. این اصلاحات شامل حذف تخصیص یارانه به مواد غذایی و حامل‌های انرژی در کنار عدم افزایش حقوق‌ها است.

سامی بن حمیدا، مدیر بازرگانی شرکت برق و گاز دولتی تونس گفته که قیمت برق در این کشور برای کسانی که از 200 کیلووات ساعت در ماه بیشتر مصرف کنند، 12 درصد افزایش خواهد یافت.

وی همچنین گفت: هر خانواری هم که 30 مترمکعب بیشتر در ماه گاز مصرف کند باید 16 درصد پول بیشتری بدهد.

وزارت بازرگانی این کشور چند روز پیش اعلام کرد که تونس همچنین قیمت برخی مواد غذایی شامل شیر، تخم مرغ، مرغ، افزایش داده است. دلیل این افزایش اعتراض کشاورزان به افزایش قیمت نهاده‌های دامی در نتیجه جنگ اوکراین بوده است.

دولت تونس همچنین می‌خواهد قیمت بنزین و گازوئیل را‌‌‌‌‌‌‌‌ ماهانه 3 درصد بالا ببرد و این بدان معناست که تا پایان سال 2022 حداقل قیمت‌های حامل‌های انرژی در این کشور 30 درصد افزایش خواهد یافت. دریافت وام از صندوق بین‌الملل پول برای تونس بسیار حمایتی است؛ چراکه در غیر این صورت امکان سقوط اقتصاد این کشور وجود دارد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها