اخباری از میانجیگری عربستان بین مراکش و الجزایر

​منابع مراکشی از میانجیگری عربستان میان مراکش و الجزایر برای پایان اختلافات میان این دو کشور قبل از نشست سران عربی که اواخر سال میلادی جاری در الجزایر برگزار می‌شود، خبر دادند.

اخباری از میانجیگری عربستان بین مراکش و الجزایر
کد خبر: 551590
|
۱۴۰۱/۰۲/۲۳ ۱۴:۱۷:۵۸

براساس گزارش روزنامه "مغرب انتلیجنس" بعد از مذاکرات میان فرستاده‌های عربستان و نمایندگان مقامات الجزایر، ازسرگیری روابط دیپلماتیک با مراکش گزینه‌ای است که مقامات الجزایری تنها در صورت برآورده شدن کامل پیش شرط‌ها آن را بررسی می‌کنند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آناتولی، این روزنامه نوشت: نظام الجزایر چندین شروط را مطرح کرده که برای از بین بردن هرگونه تنشی میان دو کشور ضروری است. از بین شروط اصلی که مقامات الجزایری به میانجیگران عربستانی منتقل کرده‌اند خواسته پایبندی جدی از سوی مراکش درباره کنار گذاشتن هرگونه همکاری امنیتی و نظامی با اسرائیل است. الجزایر معتقد است که ائتلاف مراکش و اسرائیل به منزله یک تهدید خطرناک برای ثبات و امنیت ملی این کشور است و نمی‌تواند قبول کند که همسایه غربی آن روابطی با اسرائیل برای ارتقای طرح‌های نظامی یا امنیتی مشترک داشته باشد. رهبران الجزایری به شدت مطمئن هستند که اسرائیلی‌ها می‌توانند به آسانی به وحدت اراضی کشور حمله کنند تا تنش را برای تضعیف الجزایر افزایش دهند.

این روزنامه اعلام کرد: مذاکرات ادامه دارد و قرار است طی هفته‌های آتی چندین نشست در پایتخت الجزایر و عربستان و تونس بین فرستاده‌های عربستانی و نمایندگان الجزایری برگزار شود.

الجزایر اوت ۲۰۲۱ روابط دیپلماتیکش را با مراکش به دلیل اظهارات منسوب به نماینده مراکش در سازمان ملل درباره حمایت از استقلال منطقه قبایل قطع کرد.

ارتش اسرائیل اواخر مارس از امضای یادداشت همکاری نظامی با مراکش طی اولین سفر نظامی رسمی اسرائل به مراکش خبر داد. اسرائیل و مراکش اواخر ۲۰۲۰ روابط دیپلماتیک را ازسرگرفتند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها