کد خبر: 551464
|
۱۴۰۱/۰۲/۲۲ ۱۱:۳۴:۱۷
| |

اتحادیه اروپا:

چین و روسیه تهدیدی برای نظم جهانی هستند

نخست‌وزیر ژاپن و روسای شورای اروپا و کمیسیون اروپا طی دیدار در توکیو درباره روابط دوجانبه و بحران اوکراین رایزنی کردند.

چین و روسیه تهدیدی برای نظم جهانی هستند
کد خبر: 551464
|
۱۴۰۱/۰۲/۲۲ ۱۱:۳۴:۱۷

چارلز میشل، رئیس شورای اروپا و «اورسلا فن در لین» رئیس کمیسیون اروپا در توکیو با فومیا کیشیدا نخست‌وزیر ژاپن دیدار کردند. دو طرف در این دیدار درباره روابط ژاپن و اتحادیه اروپا رایزنی کردند و علیه روسیه موضع گرفتند.

به گزارش فارس و به نقل از فرانس ۲۴، فن در لاین در نشست خبری مشترک با فومیو کیشیدا نخست‌وزیر ژاپن گفت: «امروز جنگ وحشیانه (روسیه) علیه اوکراین و پیمان نگران‌کننده‌اش با چین مستقیم‌ترین تهدید برای نظم جهانی است».

فومیا کیشیدا نخست‌وزیر ژاپن مواضع هماهنگی با آمریکا و غرب علیه روسیه در رابطه با اوکراین اتخاذ کرده و دولتش به تحریم‌های سختگیرانه علیه مسکو از جمله در زمینه انرژی پیوسته است.

وی در نشست خبری با سران اعزامی اتحادیه اروپا به توکیو گفت: «تهاجم روسیه به اوکراین فقط مربوط به اروپا نیست، بلکه هسته نظم بین‌المللی از جمله آسیا را متزلزل می‌کند و این نباید تحمل شود».

چارلز میشل رئیس شورای اروپا هم مدعی شد: «همکاری ما در اوکراین در اروپا حیاتی است، اما در ایندوپاسیفیک (مناطق حائل دو اقیانوس هند و آرام) نیز مهم است و ما همچنین می‌خواهیم رایزنی‌های خود را در مورد چین قاطع‌تر و عمیق‌تر کنیم. چین باید برای دفاع از سیستم چندجانبه‌ای که در توسعه کشورش از آن سود برده است، بایستد».

فومیا کیشیدا نخست‌وزیر ژاپن در کنفرانس خبری مشترک با روسای شورا و کمیسون اروپا به آنها وعده داد، توکیو همکاری خود با بروکسل به منظور تنبیه و مجازات روسیه بابت جنگ اوکراین را بیشتر خواهد کرد.

اورسلا فن در لین رئیس کمیسیون اروپا ضمن ابراز خرسندی از مواضع دولت ژاپن خطاب به فومیا کیشیدا تصریح کرد: «ما از موضع قوی فزاینده ژاپن در برابر روسیه استقبال می‌کنیم».

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها