کد خبر: 551341
|
۱۴۰۱/۰۲/۲۱ ۱۵:۳۴:۱۶
| |

پارلمان عراق قانون جرم انگاری عادی سازی روابط با اسرائیل را بررسی کرد

کمیته حقوقی پارلمان عراق امروز چهارشنبه جلسه‌ای را به منظور بررسی قانون جرم انگاری عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی برگزار کرد.

پارلمان عراق قانون جرم انگاری عادی سازی روابط با اسرائیل را بررسی کرد
کد خبر: 551341
|
۱۴۰۱/۰۲/۲۱ ۱۵:۳۴:۱۶

کمیته حقوقی پارلمان عراق امروز چهارشنبه جلسه‌‍ای به ریاست «محمد عنوز» یکی از اعضای پارلمان برای بررسی قانون منع عادی سازی و برقراری روابط با رژیم صهیونیستی برگزار کرد.

​به گزارش فارس، در بیانیه نهاد رسانه‌ای پارلمان عراق آمده است: کمیته حقوقی پارلمان با حضور اعضای خود جلسه‌ای را برای بررسی قانون منع عادی‌سازی و برقراری روابط با رژیم صهیونیستی تشکیل داد.

بر اساس این بیانیه،اعضای کمیته حقوقی پارلمان عراق بر لزوم تلاش برای تصویب قوانین مهم به ویژه قوانینی که مستقیماً بر وضعیت شهروندان تأثیر می‌گذارد، تأکید کردند.

در پایان بیانیه تاکید شده است، این کمیته قانون منع عادی‌سازی و برقراری روابط با رژیم صهیونیستی را مورد بررسی قرار داد و پارلمان هم امروز قرائت اولیه آن را شروع خواهد کرد.

از مهم‌ترین بندهای این قانون جرم انگاری هرگونه همکاری سیاسی، امنیتی، اقتصادی، فنی، فرهنگی، ورزشی و علمی با رژیم صهیونیستی تحت هر عنوانی است.

 در همین حال، به گزارش رسانه‌های عراقی قرار است  امروز جلسات پارلمان عراق درباره قرائت پیشنهاد ممنوعیت عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی ازسرگرفته می‌شود و دستورکار این جلسه شامل سه بند است که یکی از آن‌ها قرائت اولیه پیشنهاد است. همچنین بند دوم تشکیل کمیته‌های پارلمانی دائمی و بند سوم رایزنی‌های عمومی درباره این قانون است.

فراکسیون صدر به رهبری مقتدی صدر پیشتر اعلام کرده بود که ائتلاف نجات وطن پیشنهادی را درخصوص جرم‌انگاری عادی سازی روابط یا تعامل با رژیم صهیونیستی به ریاست پارلمان داده است.

در همین حال منابع آگاه در پارلمان عراق می‌گویند که کمیته مکلف به تهیه پیش‌نویس قانون جرم‌انگاری عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی کار تدوین پیش‌نویس قانون را به پایان رسانده است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها