جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا:

از دارایی‌های مسدود شده روسیه برای بازسازی اوکراین استفاده کنند

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا به کشورهای اروپایی پیشنهاد داده است که از ذخایر ارزی مسدود شده روسیه برای بازسازی اوکراین استفاده کنند.

از دارایی‌های مسدود شده روسیه برای بازسازی اوکراین استفاده کنند
کد خبر: 550864
|
۱۴۰۱/۰۲/۱۹ ۱۰:۵۶:۴۰

از زمان آغاز حمله روسیه به اوکراین در تاریخ ۲۴ فوریه (پنجم اسفند ماه)، کشورهای غربی و اروپایی تمام تلاش خود را به کار گرفته تا به منظور منزوی کردن مسکو در جامعه بین‌الملل، از انواع تحریم‌ها علیه این کشور استفاده کنند و هم‌اکنون «جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا از این مرحله نیز پافراتر گذاشته و پیشنهاد داده از دارایی‌های مسدود شده روسیه برای بازسازی اوکراین استفاده کنند.

به گزارش فارس، بورل در بخشی از مصاحبه خود با روزنامه انگلیسی «فایننشال‌تایمز» که امروز (دوشنبه) منتشر شد، تصریح کرد که کشورهای اتحادیه اروپا باید برداشت ذخایر ارزی مسدود شده روسیه به منظور استفاده این مبالغ در بازسازی اوکراین را مورد بررسی قرار دهند.

رئیس سیاست خارجی اتحادیه اروپا ادامه داد که ایالات متحده پیش از این کنترل میلیاردها دلار از دارایی‌های بانک مرکزی افغانستان را تاحدی برای جبران غرامت قربانیان تروریسم و کمک‌ بشردوستانه به این کشور در اختیار گرفته بود و می‌توان گام‌های مشابه در خصوص ذخایر مسدود شده روسیه را نیز مورد بررسی قرار داد. وی گفت: «من به نفع آن رأی می دهم زیرا بسیار منطقی است».

بورل تأکید کرد که موضوع تأمین مالی بازسازی اوکراین یکی از موضوعات سیاسی کلیدی است زیرا بحث «مقادیر چشمگیری پول» در میان است که باید استفاده شود. مقام‌های اتحادیه اروپایی پیش از این بحث استفاده از ذخایر ارزی روسیه برای بازسازی اوکراین را مطرح کرده بودند اما بروکسل تاکنون پیشنهادی در این خصوص مطرح نکرده است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها