کد خبر: 550746
|
۱۴۰۱/۰۲/۱۸ ۱۶:۵۳:۴۸
| |

ادعای غرب درباره عقب رانده شدن نیروهای روسیه از اطراف دومین شهر اوکراین

​یک اندیشکده غربی، با این ارزیابی که نبرد در منطقه دونباس اوکراین وارد مرحله سرنوشت سازی شده، پیش بینی کرد که نیروهای نظامی این کشور ممکن است به زودی ارتش روسیه را از اطراف خارکیف دومین شهر بزرگ اوکراین، برانند.

ادعای غرب درباره عقب رانده شدن نیروهای روسیه از اطراف دومین شهر اوکراین
کد خبر: 550746
|
۱۴۰۱/۰۲/۱۸ ۱۶:۵۳:۴۸

اندیشکده بررسی جنگ آمریکا اعلام کرد که نیروهای اوکراین در چند روز گذشته توانسته اند در عملیات ضد حمله گسترده ای چند نقطه در شمال شرقی خارکیف را از تصرف نیروهای روسیه بیرون آورند.

به گزارش ایرنا، به نقل از هفته نامه نیوزویک، این اندیشکده پیش بینی کرده که نیروهای ارتش اوکراین در روزهای آینده بتوانند با عقب راندن نیروهای روسیه، خارکیف را از برد توپخانه آنان بیرون آورده و از فشار ارتش روسیه بر این شهر بکاهند و حتی شاید تهدید به پیشروی بیشتر به سوی مرز روسیه کنند.

فرماندهی کل نیروهای مسلح اوکراین اعلان کرده که نیروهای روسیه برای کند کردن سرعت حمله نیروهای اوکراینی، شروع به منفجر کردن پل ها در شرق خارکیف کرده اند.

نیوزویک افزوده است که ادعای ارتش اوکراین توسط منابع مستقل تائید نشده است.

وزارت دفاع انگلیس نیز مدعی شده که این جنگ، تلفات و زیان های زیادی به برخی از تواناترین یگان ها و تجهیزات پیشرفته روسیه شامل دستکم یک دستگاه تانک تی ۹۰ ام وارد کرده که پیشرفته ترین تانک این کشور به شمار می رود.  

بحران اوکراین با حمله بامداد ۲۴ فوریه (۵ اسفند ۱۴۰۰) نیروهای روسیه به خاک اوکراین در پی نادیده گرفته شدن نگرانی های امنیتی کرملین، وارد مرحله نظامی شد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها