محمد توفیق علاوی، سیاستمدار برجسته عراقی:

ذخیره راهبردی گندم عراق تنها کفاف سه هفته را می دهد.

سیاستمدار برجسته عراقی درباره ذخیره راهبردی گندم و وقوع قحطی در این کشور هشدار داد و تاکید کرد که ذخیره راهبردی عراق تنها کفاف سه هفته را می دهد.

ذخیره راهبردی گندم عراق تنها کفاف سه هفته را می دهد.
کد خبر: 550674
|
۱۴۰۱/۰۲/۱۸ ۱۱:۲۳:۰۲

 محمد توفیق علاوی، سیاستمدار برجسته عراقی درباره ذخیره راهبردی گندم و وقوع قحطی در این کشور هشدار داد و تاکید کرد که ذخیره راهبردی عراق تنها کفاف سه هفته را می دهد.

به گزارش ایرنا، علاوی، اوروز (یک شنبه) در یادداشتی نوشت: ذخیره راهبردی گندم عراق ۳۸۰ تُن است درحالی که مصرف ماهانه گندم این کشور به ۴۵۰ تُن می‌رسد، بنابراین ذخیره گندم تنها مصرف ۳ هفته کشور را جواب می دهد.

علاوی با اشاره به اینکه بستن قرارداد خرید گندم در کوتاه‌ترین زمان ممکن، دو ماه طول می‌کشد، گفت: ما در برابر بحرانی قرار داریم که طبقه مستمند جامعه شامل، بالغ بر ۳۰ درصد جمعیت را تهدید می‌کند.

سیاستمدار عراقی نوشت: اکنون ما به سوی گرسنگی حرکت می کنیم ...

وی افزود: بروز چنین وضعی نشان از دو موضوع دارد:

اول آنکه بی‌توجهی مسئولان (عراقی) را نشان می‌دهد، زیرا می‌بایست ذخیره راهبردی گندم را تا ۶ الی ۱۲ ماه آینده تامین می‌کردند، مانند بیشتر کشورهای عربی حتی یمن جنگ زده که ذخیره راهبردی (گندم) آن ۴ ماه را تامین می کند...عراق درآمد مالی بالایی دارد؛ بسیار بیشتر از عمده کشورهای عربی مانند لبنان و لیبی که از عراق هم بیشتر ذخیره دارند.

موضوع دوم، تعمد در تهیه نکردن گندم است تا به این ترتیب، کشور مجبور شود برای تهیه گندم به عقد قراردادهای خارج از ضوابط قانونی روی آورد و این مساله زمینه ایجاد فساد بزرگی را در دولت فراهم می‌کند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها