وزارت خارجه روسیه:

اسرائیل حامی نئونازی‌های اوکراین است

وزارت خارجه روسیه با تأیید اظهارات لاوروف مبنی بر یهودی بودن هیتلر، رژیم صهیونیستی را به حمایت از نئونازی‌های اوکراین متهم کرد.

اسرائیل حامی نئونازی‌های اوکراین است
کد خبر: 549999
|
۱۴۰۱/۰۲/۱۳ ۱۴:۲۳:۵۵

وزارت امور خارجه روسیه امروز (سه‌شنبه) با صدور بیانیه‌ای، رژیم صهیونیستی را به حمایت از «نئونازی‌های» اوکراین متهم کرد.

به گزارش فارس، خبرگزاری رویترز در این خصوص گز ارش کرد، رژیم صهیونیستی روز گذشته (دوشنبه)، با انتقاد شدید از لاوروف اعلام کرد که اظهارات وی در خصوص حمایت صهیونیست ها از نئونازی‌های اوکراین، زمانیکه درباره «ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین با اصالت یهودی صحبت می‌کرد، یک اشتباه «غیرقابل بخشش است» که «وحشت هولوکاست نازی‌ها» را نادیده می‌گیرد.

طبق این گزارش، بسیاری از کشورهای غربی اظهارات لاوروف را محکوم کردند و زلنسکی نیز روسیه را به فراموش کردن درس‌هایی از جنگ جهانی دوم متهم کرد.

وزارت خارجه روسیه در بیانیه‌ای اعلام کرد که اظهارات «یائیر لاپید» وزیر خارجه رژیم صهیونیستی «ضدتاریخی» است و «تا حد زیادی، دلیل حمایت دولت فعلی اسرائیل از رژیم نئونازی در کی‌یف» را توضیح می‌دهد».

مسکو به نکته لاوروف اشاره کرد مبنی بر اینکه اصلیت یهودی بودن زلنسکی مانع از اداره اوکراین توسط نئونازی‌ها نمی شود.

در بیانیه وزارت خارجه روسیه همچنین آمده است: «ضدیهودیت در زندگی روزمره و در سیاست متوقف نشده است و برعکس (در اوکراین) پرورش یافته است».

لاوروف روز یکشنبه در گفت‌وگو با شبکه ایتالیایی «مدیاست» در پاسخ به این سؤال که به چه دلیل در حالیکه «ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین خود یک یهودی است، روسیه می‌گوید لازم به «نازی‌زدایی» اوکراین است، گفت که هیتلر نیز اصالت یهودی داشته است.

در پی عملیات نظامی روسیه در اوکراین در تاریخ 24 فوریه (پنجم اسفند ماه)، رژیم صهیونیستی از اوکراین حمایت کرد اما در خصوص آسیب وارد آوردن به روابط با روسیه محتاطانه عمل کرده است با اینحال روابط میان رژیم صهیونیستی و مسکو بیش از پیش تیره شده است و لاپید ماه گذشه روسیه را به ارتکاب جرایم جنگی در اوکراین متهم کرد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها