کد خبر: 549932
|
۱۴۰۱/۰۲/۱۳ ۱۰:۱۴:۴۹
| |

انصارالله:

ماه اول آتش‌بس بدون هیچ پروازی از فرودگاه صنعا پایان یافت

​سخنگوی انصارالله یمن اعلام کرد، ماه اول از آتش‌بس انسانی به پایان رسیده است بدون اینکه کشورهای متجاوز اجازه انجام پروازی به فرودگاه صنعا را بدهند.

ماه اول آتش‌بس بدون هیچ پروازی از فرودگاه صنعا پایان یافت
کد خبر: 549932
|
۱۴۰۱/۰۲/۱۳ ۱۰:۱۴:۴۹

محمد عبدالسلام، سخنگوی انصارالله یمن و رئیس هیئت مذاکره کننده یمن در توییتی نوشت: ماه اول آتش‌بس انسانی به پایان رسید بدون اینکه کشورهای متجاوز اجازه پروازی به فرودگاه صنعا را بدهند و این نقض آشکار متن توافق است. همچنین مانع تراشی در ورود کشتی‌ها به بندر الحدیده و نقض‌های نظامی ادامه دارد. هواپیماهای جاسوسی صبح امروز دو حمله را به منطقه صرواح در مأرب انجام دادند.

به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه خبری المیادین، مهدی المشاط، رئیس شورای عالی سیاسی یمن هم روز دوشنبه اعلام کرد: آتش‌بس شاهد نقض‌هایی از سوی ائتلاف سعودی است.

از جمله مهم‌ترین بندهای آتش‌بس ورود ۱۸ کشتی حامل سوخت به بنادر الحدیده و انجام پروازها در فرودگاه صنعا است اما هیچ پیشرفتی در اجرای بندهای آتش‌بس صورت نگرفته است.

عبدالملک العجری، عضو هیئت مذاکره کننده صنعا گفت: هر روز که از عمر آتش‌بس می‌گذرد پنجره‌ای از پنجره‌ای صلح بسته می‌شود. کشورهای ائتلاف عربی فرصت آتش‌بس را به یک عقب گرد تبدیل کردند.

همچنین سازمان ملل بر نیاز شدید خود به حمایت مالی کافی از سوی اهداکنندگان تأکید کرد و نسبت به فروپاشی و توقف عملیات امدادرسانی در یمن تأکید کرد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها