کد خبر: 549901
|
۱۴۰۱/۰۲/۱۳ ۰۷:۴۵:۰۰
| |

افزایش تحریم‌های فوتبال روسیه از سوی یوفا

​یوفا تصمیم به افزایش تحریم‌های فوتبال روسیه گرفت.

افزایش تحریم‌های فوتبال روسیه از سوی یوفا
کد خبر: 549901
|
۱۴۰۱/۰۲/۱۳ ۰۷:۴۵:۰۰

اتحادیه فوتبال اروپا (یوفا) از تداوم محرومیت تیم‌های باشگاهی روسیه از حضور در رقابت‌های اروپایی در فصل ۲۰۲۳-۲۰۲۲ خبر داد. یوفا هم‌چنین اعلام کرد که تیم‌های باشگاهی مردان و زنان روسیه از حضور در مسابقات لیگ قهرمانان اروپا، لیگ اروپا و لیگ کنفرانس اروپا در فصل آینده محروم خواهند شد.

 به گزارش ایسنا، به نقل از واشنگتن پست، هم‌چنین تیم ملی زنان روسیه از جام ملت های اروپا کنار گذاشته شد و پرتغال جانشین آن‌ها در جام ملت‌های زنان می‌شود.

حذف روسیه از لیگ قهرمانان مردان به این معنی است که سلتیک و رنجرز اسکاتلند برای جایگزینی زنیت سن پترزبورگ در مرحله گروهی فصل آینده رقابت خواهند کرد.

یوفا پس از جنگ روسیه و اوکراین باشگاه‌های روسی را از حضور در رقابت‌های اروپایی منع کرده بود، اما با تصمیم اعضای کمیته اجرایی یوفا سال آینده نیز روس‌ها در رقابت‌های ملی و باشگاهی در قاره اروپا محروم خواهند بود. هم‌چنین کمیته اجرایی یوفا اعلام کرد که پیشنهاد اتحادیه فوتبال روسیه برای میزبانی یورو ۲۰۲۸ یا یورو ۲۰۳۲ رد می‌شود و این پیشنهادها را قبول نمی‌کند. 

در ماه مارس، دادگاه داوری ورزش درخواست تجدید نظر فدراسیون فوتبال روسیه برای لغو محرومیت فیفا را رد کرد. این امر عملاً به امید روسیه برای شرکت در جام جهانی امسال که پاییز در قطر برگزار می‌شود پایان داد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها