کد خبر: 549701
|
۱۴۰۱/۰۲/۱۰ ۲۱:۴۱:۵۷
| |

حمله موشکی روسیه به «فرودگاه نظامی اودسا» در اوکراین

ارتش اوکراین از حمله موشکی ارتش روسیه به یک فرودگاه نظامی و نابودی باند این فرودگاه خبر داد.

حمله موشکی روسیه به «فرودگاه نظامی اودسا» در اوکراین
کد خبر: 549701
|
۱۴۰۱/۰۲/۱۰ ۲۱:۴۱:۵۷

ارتش اوکراین شنبه شب به وقت تهران از حمله موفق موشکی ارتش روسیه به یک فرودگاه نظامی خبر داد.

به گزارش فارس، به گزارش خبرگزاری «رویترز»، ارتش اوکراین اعلام کرد که حمله موشکی روسیه به فرودگاه نظامی «اودسا» به باند فرودگاه آسیب رسانده و دیگر نمی‌توان از آن استفاده کرد.

در رویدادی دیگر مرتبط با نبرد روسیه و اوکراین، فرماندار منطقه «کورسک غربی» در روسیه گفت که چندین گلوله روز شنبه به یک ایست بازرسی نزدیک مرز این کشور از سمت اوکراین شلیک شد.

 به گزارش رویترز، «رومن استاروویت» فرماندار این منطقه گفت که این حمله هیچ تلفات جانی و مالی نداشته است.

 «ایگور کوناشنکوف» سخنگوی وزارت دفاع روسیه نیز روز شنبه گفت که نیروهای روسیه از آغاز عملیات ویژه در اوکراین، بیش از ۱۴۰ جنگنده، ۱۱۰ بالگرد و ۶۵۰ پهپاد را سرنگون کرده‌اند.

بر اساس گفته کوناشنکوف، نیروهای روسیه ۲۷۹ سامانه‌های موشکی زمین به هوا، ۲۶۵۴۶ تانک و دیگر خودروهای زرهی، ۳۰۷ سامانه‌های پرتاب چندکاره موشک، ۱۱۸۹ توپ و خمپاره انداز و ۲۴۹۲ موتور ویژه نظامی را هدف قرار دادند.

کوناشنکوف در ادامه گفت: «موشک‌های بسیار دقیق روسیه طی شب گذشته پنج سایت نظامی اوکراین را از جمله چهار سایت ذخیره سوخت و مهمات را هدف قرار دادند.»

روسیه از پنجم اسفند (۲۴ فوریه) دستور حمله نظامی به اوکراین را صادر کرد. این تحول چند روز بعد از آن رخ داد که مسکو رسماً استقلال جمهوری‌های «دونتسک» و «لوهانسک» در شرق اوکراین را به رسمیت شناخت. ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه هدف از عملیات نظامی کشورش را «غیرنظامی کردن اوکراین» و «نازی‌زدایی» از این کشور اعلام کرد.

از زمان آغاز درگیری‌ها در اوکراین، آمریکا و متحدانش تحریم‌های سنگینی را علیه روسیه اعمال کرده و از سوی دیگر کمک‌های مالی و تسلیحاتی متعددی به اوکراینی‌ها داشته‌اند. سخنگوی کرملین اخیراً هشدار داد عرضه تسلیحات سنگین و تجهیزات نظامی به اوکراین، امنیت اروپا را تهدید می‌کند و منجر به بی‌ثباتی می‌شود.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها