کد خبر: 549660
|
۱۴۰۱/۰۲/۱۰ ۱۹:۱۹:۳۱
| |

افزایش روابط نظامی ارتش چین با نیروهای مسلح ایران

وزیر دفاع چین از تمایل ارتش این کشور در حفظ ارتباط راهبردی و ارتقای همکاری با نیروهای مسلح ایران خبر داد.

افزایش روابط نظامی ارتش چین با نیروهای مسلح ایران
کد خبر: 549660
|
۱۴۰۱/۰۲/۱۰ ۱۹:۱۹:۳۱

یک روزنامه هنگ‌کنگی  طی روزهای گذشته در زمینه سفر وزیر دفاع چین به ایران نوشت، پکن و تهران بر افزایش همکاری‌های دفاعی از جمله رزمایش‌‌های بیشتر  توافق کرده‌اند.

به گزارش فارس، «چاینا مورنینگ پست» با اشاره به دیدار «وی فنگ» وزیر دفاع چین به سردار سر لشکر«محمد باقری» رئیس ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران نوشت، به دنبال این ملاقات وی فنگ طی بیانیه‌ای که وزارت دفاع چین منتشر کرد اظهار داشت: «این سفر نشان دهنده اهمیت روابط چین و ایران و حمایت متقابل قاطعانه و پیشرفت مشترک است. ارتش چین مایل به حفظ ارتباط راهبردی با طرف ایرانی، استفاده مناسب از  ساز و کار همکاری و ارتقای همکاری عملی است تا روابط نظامی را به سطح بالاتری برساند.»

«شی یین هونگ» استاد روابط بین‌الملل در«دانشگاه رنمین» در پکن، گفت: «چین و ایران موضع مشابهی در حمایت از روسیه در زمینه اوکراین دارند و از سال ۲۰۱۹ تاکنون سه رزمایش دریایی با روسیه انجام داده‌اند.»

به گزارش مورنینگ پست، ایران همچنین در تلاش برای خرید تسلیحات از روسیه از جمله جنگنده‌های «سوخو» و سامانه دفاع موشکی «اس-۴۰۰» است.

سردار سرلشکر پاسدار محمد باقری رئیس ستادکل نیروهای مسلح عصر امروز در حاشیه دیدار با وزیر دفاع جمهوری خلق چین در جمع خبرنگاران اظهار داشت: روابط نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران و جمهوری خلق چین در سال‌های اخیر رو به توسعه بوده است و تاکنون رزمایش هایی را به طور مشترک در دریای عمان برگزار کرده ایم.

وی افزود: در دیدار امروز با وزیر محترم دفاع چین توافق شد تا در حوزه برگزاری رزمایش ها، تبادل تجربیات، مباحث آموزشی و سایر زمینه های مشترک میان نیروهای مسلح دو کشور همکاری های دو جانبه توسعه یابد تا بتوانیم امنیت بهتری را برای مناطق تحت حاکمیت هر دو کشور تامین کنیم.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها