دعوت از پوتین و زلنسکی برای شرکت در نشست گروه 20

رئیس جمهور اندونزی و میزبان نشست گروه بیست اعلام کرد از همتایان روس و اوکراینی خود برای حضور در این نشست دعوت کرده است.

دعوت از پوتین و زلنسکی برای شرکت در نشست گروه 20
کد خبر: 549500
|
۱۴۰۱/۰۲/۰۹ ۲۰:۲۹:۲۶

از «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه و «ولودیمیر زلنسکی» همتای اوکراینی او برای شرکت در نشست گروه ۲۰ به میزبانی اندونزی دعوت شده است.

​به گزارش فارس، به نوشته وبگاه خبری «ریپابلیک ورلد»، «جوکو ویدودو» رئیس جمهور اندونزی در بیانیه‌ای اعلام کرد، پوتین دعوت او برای حضور در نشست گروه ۲۰ را پذیرفته است.

ویدودو در پیامی توئیتری نوشت، اندونزی خواهان وحدت در میان اعضا است و صلح ثبات کلید بازسازی و توسعه اقتصاد جهانی هستند.

وی اعلام کرد زلنسکی را نیز برای حضور در این نشست دعوت کرده است. رئیس جمهور اوکراین در پیامی توئیتری بابت این دعوت تشکر کرد اما درباره حاضر شدن در این نشست چیزی نگفت.

از سوی دیگر، «وانگ ونبین» سخنگوی وزارت امور خارجه چین امروز (جمعه) درباره این نشست گفت، کشورها باید به‌جای تشدید رویارویی‌ها، گفتمان را به کرسی بنشانند، به‌جای تفرقه همکاری کنند و به‌جای ریختن آتش به هیزم درگیری‌ها، از ثبات جهانی محافظت کنند.

این دیپلمات چینی افزود: «گروه ۲۰ یک انجمن پیشرو در زمینه مسائل بین‌المللی اقتصادی و همکاری‌های مالی است. با بی‌ثباتی و عدم اطمینان در اوضاع بین‌المللی، نیاز مبرمی وجود دارد که تمام اعضای جامعه جهانی برای فراهم کردن پاسخی مشترک همکاری کنند».

ونبین افزود، گروه ۲۰ باید بر روی دستورکار خود تمرکز کرده و از سیاسی‌سازی و استفاده از همکاری‌های مالی و اقتصادی بین‌المللی به عنوان سلاح پرهیز کند و در بازسازی متناوب اقتصاد جهانی و تقویت مدیریت اقتصاد جهانی سهمی مثبت ایفا کند.

نشست گروه بیست در حالی برگزار خواهد شد که تحریم‌های سنگین غرب علیه روسیه بابت درگیری‌های اوکراین بر این رویداد اقتصادی سایه افکنده است. از سوی دیگر پوتین اعلام کرده کشورهای اروپایی باید از این پس، بهای گازی که از روسیه خریداری می‌کنند به روبل پرداخت کنند.

«اورسولا فون در لاین» رئیس کمیسیون اروپا روز گذشته (پنجشنبه) تهدید کرد، کشورهای اروپایی که از این درخواست روسیه تبعیت کنند، به دور زدن تحریم‌های مسکو متهم خواهند شد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها