کد خبر: 549145
|
۱۴۰۱/۰۲/۰۶ ۲۱:۳۰:۱۳
| |

اوکراین متهم به دخالت در حملات تروریستی منطقه ترانس نیستریا در مولداوی شد

وادیم کراسنوسلسکی، فرماندار منطقه جدایی طلب ترانس‌نیستریا در مولداوی روز سه‌شنبه گفت، رد پای حملات تروریستی اخیر در این منطقه را می‌توان در اوکراین دنبال کرد.

اوکراین متهم به دخالت در حملات تروریستی منطقه ترانس نیستریا در مولداوی شد
کد خبر: 549145
|
۱۴۰۱/۰۲/۰۶ ۲۱:۳۰:۱۳

فرماندار ترانس نیستریا در بیانیه ای که توسط دفتر مطبوعاتی خود منتشر کرد، گفت: من تصور می‌کنم کسانی که این حملات را طراحی کردند، هدف کشاندن ترانس‌نیستریا به داخل درگیری را دنبال می‌کنند.

به گزارش ایرنا، به نقل از خبرگزاری تاس، او از مقامات اوکراین خواست تا حقایق جابجایی غیرقانونی گروه‌های رزمی خاص و حملات تروریستی که آنها در قلمرو ترانس‌نیستریا مرتکب شده‌اند را بررسی کند.

او همچنین از مقامات مولداوی خواست که تسلیم تحریکات نشود. کراسنوسلسکی گفت: اجازه ندهید مولداوی را به تجاوز علیه ترانس نیستریا بکشانند.

مهاجمان ناشناس دو آنتن مرکز رادیویی منطقه ای را در جامعه مایاک در ناحیه گریگوریوپول در ترانس نیستریا منفجر کردند.

روز دوشنبه، ساختمان وزارت امنیت دولتی ترانس نیستریا در تیراسپول با نارنجک‌اندازهای دستی هدف قرار گرفت و به  یک واحد نظامی در روستای پارکانی هم حمله شد.تاکنون گزارشی از شمار قربانیان این حوادث منتشر نشده است.

پس از یک سری حملات تروریستی، رئیس منطقه جدایی طلب ترانس نیستریا جلسه شورای امنیت منطقه را برگزار کرد. در این جلسه تصمیم به بالا بردن تدابیر امنیتی به مدت دو هفته در منطقه گرفته شد.

ترانس نیستریا منطقه ای روس نشین در مولداوی است که ادعای استقلال می کند اما هنوز در سازمان ملل به عنوان یک کشور مستقل شناخته نشده است. پیوستن به روسیه یکی از درخواست های مردم این منطقه است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها