واشنگتن به تل‌آویو: با شما درباره ایران هماهنگ هستیم

آمریکا به رژیم اسرائیل اطمینان داد که با این رژیم درباره نگرانی‌هایش در خصوص ایران، هماهنگ است.

واشنگتن به تل‌آویو: با شما درباره ایران هماهنگ هستیم
کد خبر: 549015
|
۱۴۰۱/۰۲/۰۶ ۱۱:۴۷:۳۷

کاخ سفید درباره دیدار «ایال هولاتا» مشاور امنیت داخلی رژیم صهیونیستی با «جیک سالیوان» مشاور امنیت ملی کاخ سفید در واشنگتن بیانیه صادر کرد و از رایزنی آنها درباره ایران خبر داد.

به گزارش فارس، اوایل هفته جاری بود که رسانه‌های رژیم صهیونیستی از سفر مشاور امنیت داخلی این رژیم به واشنگتن به منظور دیدار با همتای آمریکایی و رایزنی درباره مسائل مرتبط با ایران خبر دادند.

به دنبال سفر ایال هولاتا به واشنگتن و دیدار او با جیک سالیوان، کاخ سفید بیانیه‌ای درباره محورهای رایزنی مشاوران امنیتی رژیم صهیونیستی و آمریکا صادر کرد و در این باره توضیحاتی داد.

طبق توضیح کاخ سفید، «پس از گفت‌و‌گوی مفید» ۲۴ آوریل (چهارم اردیبهشت) جو بایدن با نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی، مشاور امنیت ملی کاخ سفید روز دوشنبه (دیروز) با هولاتا برای بحث در مورد طیف وسیعی از مسائل امنیتی منطقه‌ای و جهانی دیدار کرد.

در بیانیه کاخ سفید تصریح شده که مشاوران امنیتی آمریکا و رژیم صهیونیستی علیه ایران رایزنی کردند. در بیانیه آمده است: «آقای سالیوان تاکید کرد که ایالات متحده با نگرانی‌های اسرائیل در مورد تهدیدات علیه امنیت خود از جمله پیش از هر چیز از سوی ایران و نیروهای نیابتی تحت حمایت ایران، هماهنگ است».

به روایت این بیانیه، سالیوان و هولاتا «توافق کردند که هماهنگی‌های جاری را از طریق "گروه مشورتی راهبردی ایالات متحده و اسرائیل" تقویت و همکاری‌های امنیتی و دیپلماتیک را تا جایی که ممکن است با دیگر شرکای منطقه‌ای تقویت کنند».

طبق اعلام کاخ سفید، آنها در مورد روابط رژیم صهیونیستی با «کشورهای کلیدی ایندوپاسیفیک» (کشورهای واقع در اقیانوس‌های هند و آرام) و «جنگ روسیه علیه اوکراین» هم حرف زدند.

در پایان بیانیه آمده است: «آنها (سالیوان و هولاتا) متعهد شدند که به هماهنگی نزدیک خود در مورد طیفی از مسائل امنیتی که برای ایالات متحده و اسرائیل مهم است ادامه دهند و مشتاقانه منتظر دیدار رئیس‌جمهور بایدن از اسرائیل طی ماه‌های آینده هستند».

اطمینان بخشی مشاور امنیت ملی کاخ سفید به همتای صهیونیست خود درباره مسائل مرتبط با ایران در شرایطی صورت گرفته که رسانه‌های این رژیم طی هفته‌های جاری از گفت‌و‌گوی آنها درباره مذاکرات وین خبر داده‌اند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها