یائیر لاپید، وزیر خارجه اسرائیل:

به دنبال تقسیم مسجد الاقصی میان پیروان ادیان مختلف نیستیم

وزیر خارجه اسرائیل مدعی شد که تل‌آویو در بخش شرقی شهر قدس به دنبال تقسیم مسجد الاقصی میان پیروان ادیان مختلف نیست.

به دنبال تقسیم مسجد الاقصی میان پیروان ادیان مختلف نیستیم
کد خبر: 548863
|
۱۴۰۱/۰۲/۰۵ ۱۳:۴۸:۵۹

وزیر خارجه اسرائیل مدعی شد که "تل‌آویو در بخش شرقی شهر قدس به دنبال تقسیم مسجد الاقصی میان پیروان ادیان مختلف نیست.

به گزارش ایسنا و به نقل از خبرگزاری آناتولی ترکیه، یائیر لاپید، وزیر خارجه رژیم صهیونیستی در یک کنفرانس مطبوعاتی مدعی شد که " تل‌آویو تلاش نمی‌کند مسجد الاقصی را در بخش شرقی شهر قدس میان پیروان ادیان مختلف تقسیم کند".

وزیر خارجه رژیم صهیونیستی در ادامه مدعی شد: "اسرائیل به وضعیت فعلی مسجد الاقصی پایبند است و هیچ گونه تغییری در آنجا وجود ندارد، همچنین ما طرحی برای تقسیم مسجد الاقصی میان ادیان مختلف نداریم".

لاپید در ادامه با اشاره به برخی نهادهای فلسطینی مدعی شد، "اسرائیل با وجود اقدامات تحریک‌آمیز برخی نهادها، به صدها هزار مسلمان اجازه داد در مسجد الاقصی نماز بخوانند ".

پلیس رژیم صهیونیستی بامداد جمعه به مسجد الاقصی یورش برد و در درگیری‌ها با فلسطینی‌ها ۵۷ تن از آنها زخمی شدند که وضعیت دو تن از آنها وخیم است.

از چند روز قبل به دلیل یورش‌های اشغالگران اسرائیلی به مسجد الاقصی تنش بر قدس و صحن‌های مسجد الاقصی حاکم شده است.

وزیر خارجه رژیم صهیونیستی در پایان نیز گفت: از مسلمانان میانه‌رو و کشورهای اسلامی می‌خواهیم اقداماتی را علیه خبرهای دروغین در پیش گرفته و با ما برای منافع مشترک‌ همه‌مان یعنی حفظ وضعیت موجود همکاری کنند.

وضعیت فعلی مسجد الاقصی در دوره عثمانی در سال‌های (۱۵۱۶ تا ۱۹۱۷) آغاز شد و در دوره اشغالگری بریتانیا (۱۹۱۷ تا ۱۹۴۸) و سپس دوره حاکمیت اردن تا اشغالگری رژیم صهیونیستی در سال ۱۹۶۷ ادامه دارد.

اردن حق نظارت بر مسایل دینی شهر قدس را بر اساس توافقنامه "وادی عربه" (توافقنامه صلح اردن-رژیم صهیونیستی امضا شده در سال ۱۹۹۴) محفوظ می‌داند.

مرکز اوقاف اسلامی اعلام کرد که رژیم صهیونیستی در حال انجام حفاری‌های وسیعی در زیر و اطراف مسجد الاقصی است.

تونلی که فلسطینی‌ها سال ۱۹۸۱ در مسجد الاقصی کشف کردند، به منزله هشدار اولیه‌ای برای اتفاقات پنهانی بود که زیر مسجد اتفاق می‌افتند، با این حال تل‌آویو انجام هرگونه حفاری زیر مسجد را تکذیب کرد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها