کد خبر: 548837
|
۱۴۰۱/۰۲/۰۵ ۱۲:۲۴:۵۴
| |

مشاور زلنسکی:

گوترش حق ندارد به جای کی‌یف با پوتین حرف بزند

یکی از مشاوران ارشد ریاست جمهوری اوکراین تاکید کرد، دبیرکل سازمان ملل حق ندارد در نشست قریب‌الوقوعش با رئیس جمهوری روسیه به جای کی‌یف صحبت کند.

گوترش حق ندارد به جای کی‌یف با پوتین حرف بزند
کد خبر: 548837
|
۱۴۰۱/۰۲/۰۵ ۱۲:۲۴:۵۴

معاون رئیس دفتر ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین در مصاحبه با شبکه ان‌بی‌سی نیوز گفت: دولت کی‌یف درباره برنامه سفر آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل به مسکو آن هم دو ماه پس از حمله روسیه به اوکراین بسیار محتاط است.   

به گزارش ایسنا، به نقل از وب‌سایت دیلی میل، وی سازمان ملل را به "کم کاری" در حمایت از اوکراین علی‌رغم آواره شدن بیش از ۱۰ میلیون اوکراینی در پی حمله روسیه متهم کرد.

این مقام گفت: ایده سفر گوترش به مسکو ایده خوبی نیست. ما نیت او را برای سفر به مسکو و گفت‌وگو با ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه درک نمی‌کنیم.

وی افزود: هرگونه مذاکره صلح خوب است به شرط آنکه نتیجه‌بخش باشد اما بعید است گوترش بتواند از پس حکومت مستبد روسیه برآید. من واقعا شک دارم که مذاکرات صلح برنامه‌ریزی شده توسط گوترش نتیجه‌ای داشته باشد. سازمان ملل نه تنها در زمینه مسائل سیاسی بلکه در زمینه نیازهای انسانی باید اقدامات بیشتری انجام دهد. سازمان ملل در زمینه حمایت انسانی از اوکراین کم کاری کرده است.

معاون رئیس دفتر زلنسکی تصریح کرد: خیلی خوب می‌شد اگر گوترش علاوه بر مذاکره با پوتین بر این مسائل نیز تمرکز می‌کرد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها