کد خبر: 542779
|
۱۴۰۰/۱۲/۲۱ ۱۵:۵۳:۵۴
| |

توضیح هند درباره «شلیک تصادفی موشک»، پاکستان را قانع نکرد

پس از توضیح هند درباره تصادفی بودن شلیک موشک به پاکستان، اسلام‌آباد خواستار تحقیقات بین‌المللی در این زمینه شد.

توضیح هند درباره «شلیک تصادفی موشک»، پاکستان را قانع نکرد
کد خبر: 542779
|
۱۴۰۰/۱۲/۲۱ ۱۵:۵۳:۵۴

پس از آنکه دولت هند اعلام کرد پرتاب موشک از این کشور به داخل خاک پاکستان به‌صورت غیرعمدی انجام شده است، اسلام‌آباد خواستار انجام تحقیقات بین‌المللی در این‌باره شد.

به گزارش فارس، به نوشته خبرگزاری «آناتولی»، وزارت دفاع هند در بیانیه‌ای اعلام کرد: «روز چهارشنبه عملیات متداول نگه‌داری و سرویس، موجب شلیک شدن تصادفی یک موشک شد. دولت هند بازرسی جدی از این اتفاق انجام داده و دستور تشکیل یک دادگاه تحقیق در سطح بالا را صادر کرده است».

این وزارتخانه افزود در نتیجه تحقیقات مشخص شده که «این موشک در ناحیه‌ای در پاکستان فرود آمده است».

در این بیانیه آمده است: «در حالی که این حادثه به‌شدت موجب تأسف عمیق است، همچنین مایه آسودگی است که در نتیجه این اتفاق تصادفی هیچکس جانش را از دست نداده است».

با این حال مشاور امنیت ملی پاکستان روز شنبه اعلام کرد که توضیح دولت هند و اینکه پس از دو روز پذیرفته که به پاکستان موشک شلیک کرده، قابل قبول نیست و تحقیقاتی بین‌المللی در این زمینه را خواستار شد.

روز پنجشنبه و یک روز پس از این حادثه، وزارت امور خارجه پاکستان کاردار هند در اسلام‌آباد را احضار و مراتب شدید اعتراض این کشور را به طرف هندی اعلام کرد.

پاکستان و هند به‌عنوان دو قدرت اتمی، بیش از نیم قرن درگیر مناقشات سرزمینی از جمله بر سر مالکیت جامو و کشمیر هستند.

در سال ۲۰۱۹ و پس از آنکه دهلی نو در منطقه تحت مدیریت هند در جامو و کشمیر وضعیت ویژه اعلام کرد، تنش‌ها میان دو کشور بار دیگر بالا گرفت.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها