کد خبر: 548035
|
۱۴۰۱/۰۱/۳۰ ۲۱:۲۵:۵۳
| |

یک رسانه صهیونیستی مدعی شد:

اختلاف میان کاخ‌سفید و وزارت خارجه آمریکا درباره سپاه پاسداران!

یک رسانه صهیونیستی مدعی بروز اختلاف میان کاخ‌سفید و وزارت خارجه آمریکا درباره سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شد!

اختلاف میان کاخ‌سفید و وزارت خارجه آمریکا درباره سپاه پاسداران!
کد خبر: 548035
|
۱۴۰۱/۰۱/۳۰ ۲۱:۲۵:۵۳

روزنامه صهیونیستی هاآرتص امروز سه شنبه در گزارشی اعلام کرد که رژیم اشغالگر قدس در آستانه اعلام تصمیم آمریکا در خصوص سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در ارتباط با مذاکرات برچیدن تحریم ها در شهر وین، فشار خود بر واشنگتن را تشدید کرده است.

به گزارش مهر، بر اساس اعلام این روزنامه، مقام‌ های رژیم اسرائیل در هفته جاری (به وقت محلی) در حال آماده کردن خود برای رویدادهای مهمی در ارتباط با مذاکرات وین هستند. بایدن قرار است طی روزهای آینده تصمیم خود را درباره حفظ یا خروج نام سپاه از فهرست سازمان‌ های به اصطلاح «تروریستی» اعلام کند.

گزارش مذکور در ادامه اضافه می کند که مقامات کاخ سفید موافق حفظ نام سپاه پاسداران در فهرست سازمان‌ های به اصطلاح «تروریستی» هستند؛ در حالیکه مقام‌ های وزارت خارجه آمریکا خلاف این نظر را دارند.

این گزارش در ادامه افزود که رژیم صهیونیستی در هفته‌ های گذشته کارزاری را در واشنگتن برای جلوگیری از خروج نام سپاه از فهرست موسوم به «سازمان‌ های تروریستی خارجی» (FTO) هدایت کرده است؛ به دنبال این رویداد، برخی مقام‌ های کاخ سفید گفتند که در کنار این رژیم ایستاده و خواستار حفظ نام سپاه در فهرست مذکور خواهند بود؛ اما مقام‌ های وزارت خارجه نظر دیگری دارند.

گفتنی است که واشنگتن در سال ۱۳۹۸ در اقدامی خصمانه، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را در فهرست «سازمان‌های تروریستی خارجی» (FTO) قرار داده بود.

ادعای اختلاف میان کاخ سفید و وزارت خارجه آمریکا در خصوص سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در حالی مطرح شده است که وبگاه «واشنگتن فری بیکن» چندی پیش اعلام کرد تعدادی از نمایندگان جمهوریخواه در کنگره آمریکا در صدد اند تا از طریق تصویب طرحی مانع از اقدام احتمالی دولت «جو بایدن» رییس جمهور این کشور در خصوص حذف سپاه پاسداران از فهرست موهوم «تروریسم» شوند.

«واشنگتن فری بیکن» در این خصوص اعلام کرد که بر اساس یک نسخه از طرح پیشنهادی «برایان ماست» و «اسکات پری» ۲ عضو جمهوریخواه مجلس نمایندگان آمریکا که به دست این وبگاه رسیده است، از تلاش احتمالی دولت «بایدن» برای لغو تحریم‌ های مربوط به سپاه درصورت توافق با تهران در ارتباط با نشست وین (با هدف برچیدن تحریم های ضدایرانی) جلوگیری خواهد شد.

این طرح در صورت تبدیل شدن به قانون، کاخ سفید را از حذف نام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از فهرست ادعایی سازمان‌های تروریستی خارجی بدون تایید کنگره منع می‌ کند.

گفتنی است که دور هشتم مذاکرات وین که از سال گذشته در این شهر با حضور ایران و کشورهای باقیمانده در برجام آغاز شده بود، با کارشکنی آمریکا مواجه شده است. جمهوری اسلامی ایران تا کنون بارها اعلام کرده است که در خصوص منافع ملی تهران هرگز کوتاه نخواهد آمد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها