کد خبر: 547997
|
۱۴۰۱/۰۱/۳۰ ۱۶:۳۰:۱۰
| |

تاثیر تحریم‌های روسیه بر عرضه نفتی اوپک پلاس

اوپک پلاس ۱.۴۵ میلیون بشکه نفت در روز کمتر از هدف تولید در ماه مارس (اسفند ۱۴۰۰) تولید کرد، زیرا تولید نفتی روسیه درپی تحریم های غرب رو به کاهش گذاشته است.

تاثیر تحریم‌های روسیه بر عرضه نفتی اوپک پلاس
کد خبر: 547997
|
۱۴۰۱/۰۱/۳۰ ۱۶:۳۰:۱۰

روسیه تقریبا ۳۰۰ هزار بشکه نفت در روز کمتر از هدف تولیدی اش در ماه مارس یعنی ۱۰.۰۱۸ میلیون بشکه در روز تولید کرد.

به گزارش ایرنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، داده ها نشان می دهد پیروی از کاهش تولید در ماه مارس به ۱۵۷ درصد رسید در مقایسه با رقم ۱۳۲ درصدی ماه فوریه (بهمن ۱۴۰۰) که بالاترین میزان از زمانی است که این کارتل نفتی کاهش بی سابقه تولید حدودا ۱۰ میلیون بشکه در روز در ماه می ۲۰۲۰ را برای مقابله با تاثیر همه گیری کرونا بر میزان تقاضا ارائه داد.

اوپک پلاس که متشکل از سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) و متحدانی به رهبری روسیه است، ماه گذشته برای افزایش متوسط ماهانه تولید نفت به میزان ۴۳۲ هزار بشکه در روز در ماه می (اردیبهشت) توافق کرد و در برابر فشار مصرف کنندگان عمده برای افزایش تولید ایستاد.

درضمن کاهش تولید اوپک پلاس، چند تولیدکننده به ویژه کشورهای واقع در غرب آفریقا که با سرمایه گذاری ناکافی و خروج شرکت های انرژی بین المللی دست و پنجه نرم می کنند، نتوانسته اند این روند را ادامه دهند.

در این میان، بهای معاملات آتی نفت برنت دیروز دوشنبه برای چهارمین جلسه متوالی افزایشی، با حدود ۱.۶ درصد افزایش به محدوده ۱۱۲.۶ دلار در هر بشکه رسید.  قیمت هر بشکه نفت خام برنت در معاملات صبح امروز سه‌شنبه، با افت ۰.۵۰ درصدی به ۱۱۲ دلار و ۵۹ سنت رسید. در سال جاری تاکنون، برنت ۴۵ درصد افزایش قیمت داشته است.

همچنین هر بشکه نفت خام وست تگزاس اینترمیدیت آمریکا به قیمت ۱۰۶.۹۵ دلار داد و ستد می‌شود.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها