افشاگری عضو النجباء درباره معامله آنکارا-اربیل علیه عراق

عضو شورای سیاسی جنبش «النجباء» گفت که تجاوز نظامی ترکیه به شمال عراق، در راستای معامله بین اربیل و آنکار است.

افشاگری عضو النجباء درباره معامله آنکارا-اربیل علیه عراق
کد خبر: 547892
|
۱۴۰۱/۰۱/۲۹ ۲۱:۲۳:۳۲

«فراس الیاسر» عضو شورای سیاسی جنبش «النجباء» عراق شامگاه امروز دوشنبه درباره ماهیت تجاوز نظامی ترکیه به شمال عراق توضیحاتی عنوان کرد.

به گزارش فارس، الیاسر در صفحه توئیتر خود نوشت: «تجاوزات و حملات ترکیه به حاکمیت عراق، بنا بر معامله بین اربیل و آنکارا صورت می‌گیرد».

وی درباره جزئیات این معامله تأکید کرد، بر اساس آن، ترکیه برای مقابله با حزب کارگران کردستان (پ.ک.ک) اجازه خواهد داشت در عراق نفوذ کند، ولی در مقابل متعهد خواهد شد که گاز کردستان را به بازارهای اروپایی منتقل کند.

این مسئول عراقی خاطر نشان کرد، حجم گاز صادراتی منطقه کردستان، بالغ بر ۵۰۰ میلیون متر مکعب است که سالانه مبلغی بالغ بر ۲۴ میلیارد دلار است.

این در حالی است که «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه جمعه گذشته میزبان «مسرور بارزانی» رئیس منطقه اقلیم کردستان عراق بود. اردوغان و بارزانی طی دیدار خود، راه‌های گسترش روابط دوجانبه و تحولات منطقه‌ای را بررسی کردهند (جزئیات بیشتر).

وزارت  دفاع ترکیه بامداد امروز مدعی شد که عملیاتی را به بهانه مبارزه با شبه نظامیان گروه پ ک ک در شمال عراق آغاز کرده است.  این عملیات جدید با مشارکت نیروی هوایی و نیروهای ویژه ارتش این کشور صورت خواهد گرفت.

تحرکات نظامی ارتش ترکیه در شمال عراق درحالیست که دولت و جریان‌های سیاسی عراق به شدت با حضور نظامی آنکارا در شمال این کشور مخالفند و حملات مداوم هوایی‌اش را موجب نقض حاکمیت ملی خود می‌دانند.

پایگاه خبری صابرین نیوز گزارش داده که «حلوصی آکار» وزیر دفاع ترکیه شخصا در اتاق مدیریت عملیات شخصا در حال نظارت بر عملیات هوایی و زمینی نظامیان ارتش ترکیه است.، آکار بعد از صدور فرمان عملیات گفته، اگر آتش در اطراف است وظیفه ما قبل از هر کاری دیگری خاموش کردن آن است. 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها