کد خبر: 547861
|
۱۴۰۱/۰۱/۲۹ ۱۸:۲۰:۰۵
| |

گفت‌وگوی عباس و پوتین در سایه افزایش تنش‌های دیپلماتیک روسیه و اسرائیل

​همزمان با بالا گرفتن تنش‌ها در روابط دیپلماتیک مسکو و تل‌آویو و احضار سفیر اسرائیل از سوی وزارت خارجه روسیه، ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه و محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین به صورت تلفنی با یکدیگر بحث و گفت‌وگو کردند.

گفت‌وگوی عباس و پوتین در سایه افزایش تنش‌های دیپلماتیک روسیه و اسرائیل
کد خبر: 547861
|
۱۴۰۱/۰۱/۲۹ ۱۸:۲۰:۰۵

محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین امروز دوشنبه با ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه پیرامون آخرین تحولات فلسطین و منطقه و روابط دوجانبه گفت‌وگو کرد.

به گزارش ایسنا، عباس پوتین را در جریان تحولات فلسطین به ویژه حملات اشغالگران اسرائیلی به قدس و مسجد الاقصی و تعرض شهرک‌نشینان اشغالگر اسرائیلی به این مسجد مبارک قرار داد.

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی فلسطین، وی همچنین پیرامون اقدامات انجام شده در عرصه بین‌الملل برای توقف تجاوزات رژیم صهیونیستی با پوتین گفتگو کرد.

عباس از پوتین به خاطر مواضع کشورش در حمایت از حقوق ملت فلسطین در محافل بین‌المللی تشکر و بر ضرورت احترام به قوانین بین‌الملل و پایان دادن به اشغالگری رژیم صهیونیستی در سرزمین فلسطین و تشکیل کشور مستقل فلسطین به پایتختی قدس شرقی تاکید کرد.

ولادیمیر پوتین نیز بر موضع ثابت روسیه در حمایت از حقوق ملت فلسطین در محافل بین‌المللی تاکید و اعلام کرد که کشورش مخالف اقدامات رژیم صهیونیستی در قدس و مسجد الاقصی و جلوگیری از ورود نمازگزاران به این مسجد است.

این گفت‌وگوی تلفنی در حالی صورت می‌گیرد که این روزها تنش‌های دیپلماتیک در روابط روسیه و اسرائیل افزایش یافته است.

این تنش‌ها در پی اظهارات اخیر یائیر لاپید وزیر خارجه رژیم صهیونیستی در محکومیت حمله نظامی روسیه به اوکراین بالا گرفت است.

اظهارات وزیر خارجه دولت رژیم صهیونیستی درباره جنگ اوکراین، انتقاد شدید روسیه از این رژیم را به همراه داشته و منجر به بحران در روابط دیپلماتیک میان دو طرف شده است.

وزارت خارجه روسیه هم به این اظهارات یائیر لاپید واکنش نشان داد و سفیر اسرائیل در مسکو را فراخواند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها