کد خبر: 547627
|
۱۴۰۱/۰۱/۲۸ ۰۹:۳۲:۰۰
| |

گزارش وال استریت ژونال:

امکان تخریب نظم جهانی به نفع مسکو وجود دارد

روزنامه وال استریت ژورنال با انتشار گزارشی به امکان تقسیم جهانی به نفع روسیه پرداخت.

امکان تخریب نظم جهانی به نفع مسکو وجود دارد
کد خبر: 547627
|
۱۴۰۱/۰۱/۲۸ ۰۹:۳۲:۰۰

روزنامه وال استریت ژورنال با انتشار گزارشی نوشت که عدم تمایل بسیاری از کشورها به اعمال تحریم ها علیه روسیه بر اساس رویکرد غرب، منجر به دودستگی در جهان می شود که ممکن است مسکو را قادر به دور زدن اقدامات محدودکننده کند.

به گزارش ایلنا، به نوشته این روزنامه، رهبران قدرت های غربی در تلاش برای ایجاد یک ائتلاف جهانی برای منزوی ساختن روسیه هستند، اما در مقابل با مقاومت کشورهای بزرگ در حال توسعه مانند هند، برزیل و آفریقای جنوبی مواجه می شوند.

در این گزارش تاکید شده است که این تقسیم‌بندی فرصت‌هایی را برای روسیه جهت دور زدن تحریم‌های غرب فراهم می کند و به همین دلیل است که عده بسیاری معتقد هستند مسکو مورد حمایت اکثریت جهان قرار گرفته است.

وال استریت ژورنال همچنین نوشت: «عربستان سعودی به عنوان شریک استراتژیک دیرینه آمریکا از محکومیت مسکو خودداری کرد و به درخواست واشنگتن برای افزایش تولید نفت به منظور کاهش روند افزایشی قیمت ها پاسخ نداد.

به نوشته این روزنامه، کارشناسان معتقد هستند چین، روسیه را متحدی در مقابل آمریکا و متحدان غربی آن می داند، به گونه ای که برخی کشورها به دنبال تخریب نظم جهانی به رهبری ایالات متحده و کنترل منطقه خود توسط پکن و مسکو هستند.

در این گزارش همچنین تاکید شده است که تهاجم آمریکا به عراق در سال ۲۰۰۳ باعث شد در برخی کشورها این دیدگاه به وجود آید که کاخ سفید مسئول نقض حاکمیت برخی کشورها است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها