کد خبر: 547399
|
۱۴۰۱/۰۱/۲۶ ۱۸:۰۳:۱۸
| |

سازمان‌ملل:

آوارگان اوکراینی از 5 میلیون نفر عبور کردند

سازمان ملل اعلام کرد که تعداد آوارگان اوکراینی از ابتدای آغاز جنگ روسیه تا کنون به بیش از 5 میلیون نفر رسیده‌اند.

آوارگان اوکراینی از 5 میلیون نفر عبور کردند
کد خبر: 547399
|
۱۴۰۱/۰۱/۲۶ ۱۸:۰۳:۱۸

سازمان ملل روز جمعه اعلام کرد که تعداد آوارگان اوکراینی از ابتدای آغاز جنگ روسیه تا کنون به بیش از 5 میلیون نفر رسیده‌اند.

به گزارش فارس، بر اساس گزارش‌ها، 90 درصد از این افراد را زنان و کودکان تشکیل می‌دهند به خصوص که مقام‌های اوکراینی به مردان اجازه ترک کشور را نمی‌دهند.

از سوی دیگر، سازمان جهانی مهاجرت خبر داد که حدود 210 هزار نفر که تابعیت اوکراینی ندارند، در پی آغاز جنگ در این کشور، مجبور به فرار از اوکراین شده‌اند.

بر اساس برآورد سازمان ملل، تعداد آوارگان در داخل اوکراین به 7.1 میلیون نفر رسیده است و این بدان معناست که دست کم بیش از 12میلیون نفر در اوکراین مجبور به ترک محل سکونت خود شده‌اند.

روسیه در تاریخ ۲۴ فوریه عملیات نظامی ویژه خود را در اوکراین آغاز کرد.  «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه هدف این عملیات را «حمایت از افرادی که به مدت هشت سال مورد قلدری و نسل‌کشی رژیم کی‌یف قرار گرفته‌اند»، عنوان کرد.

به گفته وی، برای این منظور، برنامه‌ریزی شده که «خلع سلاح و غیرنظامی سازی اوکراین» انجام شود، تا همه جنایتکاران جنگی که مسئول «جنایت‌های خونین علیه غیرنظامیان» در منطقه دونباس هستند، به دست عدالت سپرده شوند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها