خلوصی آکار:

انتظار تغییرات مثبت در ماریوپل طی چند روز آینده وجود دارد

وزیر دفاع ترکیه تاکید کرد که آنکارا همه تلاش‌های لازم را برای تسهیل روند تخلیه غیر‌نظامیان از شهر ماریوپل انجام خواهد داد.

انتظار تغییرات مثبت در ماریوپل طی چند روز آینده وجود دارد
کد خبر: 547171
|
۱۴۰۱/۰۱/۲۴ ۱۵:۴۸:۰۱

«خلوصی آکار»، وزیر دفاع ترکیه امروز -چهارشنبه- تاکید کرد که آنکارا تمام تلاش خود را برای تسهیل تخلیه غیرنظامیان از شهر ماریوپول در جنوب شرق اوکراین، با توجه به ادامه درگیری‌ها انجام می‌دهد.

به گزارش ایلنا، به نقل از آناتولی، آکار تاکید کرد که وزارت دفاع ترکیه همچنان با همتایان روسی و اوکراینی خود در ارتباط با وضعیت ماریوپل مشرف به دریای آزوف در تماس است.

وی گفت: «ما تمام اقدامات لازم را برای سازماندهی تخلیه ایمن از ماریوپل انجام داده و همچنان انجام می‌دهیم، به ویژه اینکه آماده تخصیص شناورهای نیروی دریایی هستیم و انتظار تغییرات مثبت خاصی در چند روز آینده در این زمینه داریم.»

آکار همزمان هشدار داد که وضعیت بشردوستانه در ماریوپل اخیرا بدتر شده است و نیروهای روس کنترل بخشی از شهر را در اختیار دارند و نیروهای اوکراینی همچنان بر قسمت‌های دیگر مسلط هستند.

وی افزود: «ترکیه به نوبه خود آماده است تا برای حل مسائل انسانی تلاش کند».

آکار همچنین در اظهارات خود به موضوع مین‌های سرگردان در دریای سیاه اشاره و تاکید کرد که ترکیه تمام توانایی‌های لازم برای کشف و رفع این نوع تهدید را دارد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها