کد خبر: 546483
|
۱۴۰۱/۰۱/۲۰ ۱۶:۵۱:۳۵
| |

هشدار فرمانده سابق ارتش روسیه:

شاید جنگ اوکراین به داخل روسیه کشیده شود

در شرایطی که حمله روسیه وارد چهل و پنجمین روز خود شده است، یکی از فرماندهان سابق ارتش روسیه هشدار داد که درگیری با اوکراین شاید به زودی وارد قلمروی روسیه شود. این فرمانده سابق ارتش روسیه پیشتر به عنوان "وزیر دفاع" برای نیرو‌های جدایی‌طلب مورد حمایت روسیه در شرق اوکراین خدمت می‌کرد.

شاید جنگ اوکراین به داخل روسیه کشیده شود
کد خبر: 546483
|
۱۴۰۱/۰۱/۲۰ ۱۶:۵۱:۳۵

در شرایطی که حمله روسیه وارد چهل و پنجمین روز خود شده است، یکی از فرماندهان سابق ارتش روسیه هشدار داد که درگیری با اوکراین شاید به زودی وارد قلمروی روسیه شود.

به گزارش ایسنا، به نوشته مجله نیوزویک، "ایگور گیرکین" فرمانده سابق ارتش روسیه در جریان حضور در یک برنامه تلویزیونی گفت، اگر روسیه نیروهای ارتش خود را بسیج نکند، جنگ با اوکراین وارد قلمروی روسیه می‌شود.

همچنین بر اساس گزارش نیویورک تایمز، این فرمانده سابق ارتش روسیه پیشتر به عنوان "وزیر دفاع" برای نیروهای جدایی‌طلب مورد حمایت روسیه در شرق اوکراین خدمت می‌کرد.

اظهارات از سوی این فرمانده سابق ارتش روسیه در میانه گزارش‌هایی در این باره منتشر شده که نیروهای ارتش این کشور از کی‌یف در حال عقب‌نشینی هستند، پس از آنکه سربازان اوکراینی کنترل مجدد این شهر را به دست گرفته‌اند.

اخیرا نیز وزارت دفاع انگلیس در بیانیه‌ای اعلام کرد: پس از ناکام ماندن روسیه در تامین اهداف خود و وادار شدن نیروهای این کشور به عقب‌نشینی از مناطق اطراف چرنیهیف و شمال کی‌یف، نیروهای اوکراینی مناطق کلیدی در شمال اوکراین را بازپس گرفتند.

در ادامه این بیانیه همچنین آمده است: بسیاری از واحدهای روسیه که از شمال اوکراین خارج می‌شوند احتمالا نیازمند تجهیز مجدد و بازتوانی قوا هستند تا بتوانند بار دیگر در شرق اوکراین مستقر شوند.

جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی آمریکا نیز با اشاره به عقب‌نشینی نیروهای روسی از کی‌یف گفت: در این برهه از زمان، ما بر این باوریم که روسیه اهداف جنگی خود را بازبینی می‌کند.

وی افزود: روسیه در حال تغییر موقعیت نیروهای خود برای تمرکز بر اقداماتش در شرق و بخش‌هایی از جنوب اوکراین است، به جای آنکه اکثریت قلمروی اوکراین را هدف قرار دهد. تمامی اینها نشان می‌دهد که روسیه به دنبال محاصره و درهم شکستن نیروهای اوکراینی در شرق این کشور است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها