کد خبر: 546877
|
۱۴۰۱/۰۱/۲۲ ۲۰:۲۸:۵۳
| |

افزایش خشونت‌های مسلحانه در آمریکا، بایدن را وادار به مقابله کرد

فشارها بر دولت آمریکا جهت مقابله با خشونت های مسلحانه و قتل با سلاح گرم در این کشور، سرانجام جو بایدن رئیس جمهوری ایالات متحده را وادار کرد تولید سلاح های ثبت نشده در این کشور را ممنوع اعلام کند.

افزایش خشونت‌های مسلحانه در آمریکا، بایدن را وادار به مقابله کرد
کد خبر: 546877
|
۱۴۰۱/۰۱/۲۲ ۲۰:۲۸:۵۳

 اسلحه های ثبت نشده به صورت خصوصی در آمریکا تولید می شوند و در پایگاه های دولتی ثبت نشده یا شماره سریال ندارند.

به گزارش ایرنا، قانون جدید، کیت‌های موسوم به "بخرید، بسازید و شلیک کنید" را ممنوع می کند. افراد می‌توانند بدون بررسی سوابق این کیت ها را به صورت اینترنتی یا در فروشگاه ها در آمریکا خریداری کنند.

به گفته مقامات ارشد دولتی امریکا، کسانی که این کیت ها را خریداری می کنند می توانند ظرف ۳۰ دقیقه یک سلاح بسازند.

قانون جدید تصریح می‌کند که چنین کیت‌هایی طبق قانون کنترل اسلحه به عنوان "سلاح‌های گرم" شناسایی می شوند و در نتیجه، تولیدکنندگان تجاری آن‌ها باید مجوز داشته باشند، شماره سریال‌ بر روی آنها درج کنند و سوابق خریدار را قبل از فروش این کیتها بررسی کنند.

بایدن همچنین استیو دتلباخ، وکیل سابق از اوهایو را به عنوان مدیر دفتر الکل، تنباکو، سلاح گرم و مواد منفجره معرفی می کند. آژانس فدرال، معروف به ATF، مسئول اجرای قوانین اسلحه در کشور است.

نیروی پلیس آمریکا اعلام کرده است که در سال ۲۰۲۱ بیش از ۲۰ هزار سلاح بی اثر در تحقیقات جنایی کشف شده است که یک افزایش ۱۰ برابری در مقایسه با سال ۲۰۱۶ را نشان می دهد.

بر اساس گزارش گروه بایگانی خشونت مسلحانه، مرگ و میر ناشی از سلاح گرم در آمریکا در سال ۲۰۲۱ نسبت به سال ۲۰۲۰ افزایش یافته است.

این گروه غیردولتی  گزارش داد که در سال ۲۰۲۱، ۲۰ هزار و ۷۲۶ مورد مرگ ناشی از سلاح گرم بدون احتساب خودکشی با اسلحه، در آمریکا ثبت شده است.

این گروه گزارش داد که موارد خشونت مسلحانه در آمریکا در سال ۲۰۲۱ شامل ۶۹۳ مورد تیراندازی دسته جمعی است که  ۷۰۲ کشته و بیش از ۲۸۰۰ زخمی بر جای گذاشته است.

تیراندازی دسته جمعی به موارد خشونت مسلحانه که با تلفات چهار نفر یا بیشتر تعریف می شود.

بر اساس اعلام اداره رسیدگی به جرائم مربوط مصرف مشروبات الکلی، دخانیات و سلاح های گرم و انفجاری از ژانویه ۲۰۱۶ تا دسامبر ۲۰۲۱، حدود ۴۵ هزار و ۲۴۰  گزارش مربوط به سلاح گرم که احتمال می رود توسط اشخاص ساخته شده باشد، از سوی نیروهای امنیتی و انتظامی شناسایی شده است.

  ۶۹۲ تحقیق نیز در خصوص قتل یا اقدام به قتل با این گونه سلاح ها گزارش شده اما با این حال تنها ۹۸ صدم درصد از جرائم مربوط به سلاح های ثبت نشده شناسایی شده است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها