تصمیم کاخ سفید برای برگزاری دیداری میان فلسطینی‌ها و اسرائیلی‌ها در واشنگتن

​رسانه‌های آمریکایی اعلام کردند که کاخ سفید قصد دارد دیداری را میان مسئولان ارشد اسرائیلی و فلسطینی در واشنگتن برگزار کند.

تصمیم کاخ سفید برای برگزاری دیداری میان فلسطینی‌ها و اسرائیلی‌ها در واشنگتن
کد خبر: 546331
|
۱۴۰۱/۰۱/۱۹ ۱۶:۰۵:۲۶

سایت آکسیوس آمریکا در گزارشی از باراک رافید، روزنامه‌نگار اسرائیلی اعلام کرد: مسئولان آمریکایی بارها پیشنهاد برگزاری نشستی میان مسئولان ارشد اسرائیلی و فلسطینی در کاخ سفید را طی چهار ماه گذشته داده‌اند و بارها آن را با مسئولان اسرائیلی بررسی کرده‌اند. همچنین این موضوع را با فلسطینی‌ها، مصری‌ها و اردنی‌ها در میان گذاشته‌اند. طرف اسرائیلی صراحتا این موضوع را رد نکرده است.

به گزارش ایسنا، این سایت اعلام کرد: فرصت برگزاری چنین نشستی بعد از آنکه دولت نفتالی بنت اکثریت را در پارلمان از دست داد کاهش یافته است. بنت که مخالف راهکار تشکیل دو کشور است به فکر مذاکره با فلسطینی‌ها نیست.

به گزارش این سایت، کاخ سفید پیشنهاد برگزاری نشستی در سطح مشاوران امنیت داخلی را به جای نخست وزیران و تمرکز بر همکاری امنیتی و اقتصادی میان رژیم صهیونیستی و تشکیلات خودگردان فلسطین با حمایت آمریکا، مصر و اردن داده است.

به گفته مسئولان اسرائیلی و آمریکایی، آمریکا این پرونده را برای اولین بار در دسامبر با اسرائیل در میان گذاشت. اسرائیل اعلام کرد که هیچ چیزی شبیه مذاکرات سیاسی با فلسطینی‌ها نخواهد داشت. در ماه فوریه کاخ سفید این پرونده را مجددا مطرح کرد و بنت هیچ گونه پاسخ واضحی نداد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها