کد خبر: 542909
|
۱۴۰۰/۱۲/۲۲ ۱۲:۵۱:۱۸
| |

یائیر لاپید، وزیر خارجه اسرائیل:

تهاجم روسیه به اوکراین را محکوم می‌کنیم

وزیر خارجه رژیم صهیونیستی در دیدار با همتای رومانیایی، «تهاجم روسیه به اوکراین» را محکوم کرد.

تهاجم روسیه به اوکراین را محکوم می‌کنیم
کد خبر: 542909
|
۱۴۰۰/۱۲/۲۲ ۱۲:۵۱:۱۸

یائیر لاپید وزیر خارجه و نخست‌وزیر گردشی کابینه رژیم صهیونیستی بعد از دیدار با وزیر خارجه رومانی در بخارست، درباره بحران اوکراین به موضع‌گیری علیه روسیه پرداخت.

به گزارش فارس، یائیر لاپید که در کابینه ائتلافی رژیم اشغاللگر قدس وزیر خارجه است و همزمان عهده‌دار منصب نخست‌وزیر گردشی رژیم صهیونیستی را برعهده دارد، روز یکشنبه (امروز) در پایتخت رومانی با «بوگدان اورسکو» وزیر خارجه این کشور دیدار کرد.

نفر دوم کابینه رژیم صهیونیستی با انتشار چند پیام توییتری به همراه عکس دیدارش با وزیر خارجه رومانی، درباره بحران اوکراین و جنگ این کشور با روسیه موضع تل‌آویو را تشریح کرد.

او نوشت: «من امروز با بوگدان اورسکو وزیر خارجه رومانی در بخارست دیدار کردم. اسرائیل نیز همانند رومانی، تهاجم روسیه به اوکراین را محکوم می‌کند. این (حمله) هیچ توجیهی ندارد و ما از روسیه می‌خواهیم که شلیک و حملات را متوقف کند و مسائل را روی میز مذاکره حل کند».

یائیر لاپید ادامه داد: «اسرائیل تا آنجایی که بتواند به یک راه حل مسالمت‌آمیز کمک خواهد کرد. ما در هماهنگی کامل با متحد خود ایالات متحده و شرکای اروپایی تلاش می‌کنیم تا هر چه سریعتر به این تراژدی خشونت‌آمیز پایان دهیم».

وی سپس ادعا کرد: «من از دولت رومانی برای کمک به اسرائیل برای نجات جان بسیاری از مردم تشکر می‌کنم. کودکان یهودی، یتیم خانه اودسا را ترک کردند، کودکان سرطانی که برای معالجه به اسرائیل فرستاده شدند، هزاران پناهنده که به لطف همکاری بین ما جان آنها نجات یافت».

وزیر خارجه رژیم صهیونیستی افزود: «من از دولت رومانی برای همکاری و حسن نیت آنها تشکر می کنم. این گواه دیگری بر دوستی شجاعانه و دیرینه کشورهای ما در زمان صلح و همچنین در زمان جنگ است.

اظهارات توییتری این مقام ارشد تل‌آویو در محکوم کردن «تهاجم روسیه به اوکراین» در شرایطی انجام شده که در خبرها آمده است، «نفتالی بنت» نخست‌وزیر رژیم‌صهیونیستی و «ولودیمر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین، روز گذشته (شنبه) درباره راه‌های توقف جنگ بین کی‌یف و مسکو گفت‌وگوی تلفنی داشتند

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
  • علی ارسالی در
    یکشنبه ۲۴ مهر ۱۴۰۱

    من باراوله فکرکنم اخبارشمارومیخونم خیلی طرفدارانه دارید ازدشمنان روسیه اخبارمیذارید وشماها انگارخوداسرائیلید.من دوست دارروسیه ویا هرکشوردیگری نیستم منتها یه ایرانی باید درست اخباربذاره نه اینکه مثل شماها.نکنه شماهم بجامونده استرید درایران

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها