گفت‌وگوی وزیران خارجه اسرائیل و آمریکا درباره مذاکرات وین

وزارت امور خارجه آمریکا در بیانیه‌ای به محورهای دیدار و گفت‌وگوی وزیران امور خارجه رژیم صهیونیستی و آمریکا اشاره کرد که موضوع مذاکرات وین نیز در میان آن‌ها بوده است.

گفت‌وگوی وزیران خارجه اسرائیل و آمریکا درباره مذاکرات وین
کد خبر: 541876
|
۱۴۰۰/۱۲/۱۷ ۰۷:۴۲:۰۷

یائیر لاپید، نخست‌وزیر جایگزین و وزیر امور خارجه رژیم صهیونیستی شامگاه گذشته پیش از دیدار با آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا در ریگا، پایتخت لاتویا در بخشی از اظهاراتش با مطرح کردن ادعاهایی علیه ایران، گفت: ما درباره وضعیت مذاکرات هسته‌ای در وین صحبت خواهیم کرد. بر کسی پوشیده نیست که ما اختلافاتی در این زمینه داریم اما این گفت‌وگویی میان متحدانی است که هدفی مشترک دارند و آن جلوگیری از تبدیل شدن ایران به کشوری در آستانه هسته‌ای شدن و متوقف کردن توان ایران برای اشاعه تروریسم و بی‌ثباتی در سراسر جهان است.

به گزارش ایسنا به نقل از وبگاه وزارت امور خارجه آمریکا، بلینکن نیز پیش از دیدارشان گفت: ما در زمینه موضع‌مان مبنی بر این که ایران هیچ وقت نباید به یک سلاح هسته‌ای دست پیدا کند، متحد و متعهدیم.

همچنین در بخشی از بیانیه‌ای که پس از دیدار رسمی آن دو منتشر شده، آمده است: آن‌ها درباره چالش‌های ایجاد شده توسط ایران گفت‌وگو کرده و موافق بودند که ایران هیچ گاه نباید به یک سلاح هسته‌ای دست پیدا کند. وزیر امور خارجه بلینکن بر تعهد مستحکم دولت آمریکا در قبال امنیت اسراییل تاکید کرد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها