ارتش اسرائیل به حالت آماده باش درآمد/فراخوان نیروهای ذخیره

در پی عملیات شهادت طلبانه سه شنبه شب در شرق تل‌آویو، ارتش اسرائیل در سراسر اراضی اشغالی اعلام حالت آماده‌باش کرد.

ارتش اسرائیل به حالت آماده باش درآمد/فراخوان نیروهای ذخیره
کد خبر: 545137
|
۱۴۰۱/۰۱/۱۰ ۰۹:۱۶:۴۰

رادیو ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد که در پی عملیات تل‌آویو، برای اولین بار از زمان نبرد "شمشیر قدس"، رئیس پلیس این رژیم دستور داده سطح آماده‌باش نیروهای پلیس به بالاترین سطح افزایش یابد و هزاران نفر از نیروهای ذخیره هم فراخوانده شدند تا در مناطق مختلف مستقر شوند.

به گزارش ایسنا، در همین راستا، رئیس پلیس اسرائیل سه شنبه دستور داد تا وضعیت آماده باش پلیس به دنبال عملیات مسلحانه در منطقه بنی براک در شرق تل‌آویو که ۵ کشته و ۶ زخمی برجای گذاشت، به بالاترین سطح برسد.

از سوی دیگر، پایگاه خبری عبری زبان «واللا» اعلام کرد که آویو کوخاوی، رئیس ستاد کل ارتش رژیم صهیونیستی به دنبال عملیات تل آویو دستور اعزام ۴ گردان دیگر از نیروهای ارتش به کرانه باختری را صادر کرده و بدین گونه تعداد گردان‌های مستقر در این منطقه به ۸ گردان افزایش یافت.

نفتالی بنت، نخست وزیر رژیم صهیونیستی در اولین واکنش خود به حادثه تیراندازی در شهر بنی براک گفت: «اسرائیل با موج مرگبار تروریسم روبرو است».

به نوشته روزنامه «تایمز اسرائیل»، بنت افزود: «نیروهای امنیتی پاسخ می‌دهند... ما با استقامت، سرسختی و مشت آهنین با تروریسم مبارزه خواهیم کرد... آنها ما را از اینجا بیرون نخواهند کرد و ما پیروز خواهیم شد».

بنی گانتس، وزیر جنگ اسرائیل نیز گفت: «کل سیستم امنیتی تمام تلاش خود را برای بازگرداندن امنیت به شهروندان انجام خواهد داد».

گانتس ادامه داد: «یک شب بسیار سخت، ما به عنوان مردم در مواجهه با تروریسم روزهای سختی را پشت سر گذاشتیم و همیشه با اراده و قدرت پیروز شده ایم و بنابراین این بار نیز ایت اتفاق خواهد افتاد».

در همین راستا، روزنامه تایمز اسرائیل گزارش داد که نخست وزیر رژیم صهیونیستی سه شنبه با تعدادی از مقامات در خصوص حادثه تیراندازی در بنی براک تل آویو رایزنی‌های امنیتی انجام داد.

بر اساس گزارش این روزنامه اسرائیلی، بنت قرار است با بنی گانتس وزیر جنگ، عومر بارلیو وزیر امنیت داخلی (شاباک)، آویو کوخاوی رئیس ستاد مشترک ارتش اسرائیل، رونین بار رئیس شین‌بت و سایر مقامات در خصوص عملیات بنی براک دیدار کند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها