کد خبر: 537911
|
۱۴۰۰/۱۱/۲۴ ۲۲:۰۱:۱۸
| |

به دلیل حمایت از شهرک‌های اسرائیلی

جنبش تحریم رژیم صهیونیستی کمپینی را علیه شرکت پوما به راه انداخت

جنبش تحریم رژیم صهیونیستی آغاز کمپینی توییتری علیه شرکت آلمانی پوما را به دلیل حمایت از شهرک‌های اسرائیلی در مناطق اشغالی اعلام کرد.

جنبش تحریم رژیم صهیونیستی کمپینی را علیه شرکت پوما به راه انداخت
کد خبر: 537911
|
۱۴۰۰/۱۱/۲۴ ۲۲:۰۱:۱۸

به نوشته روزنامه فرامنطقه‌ای رای الیوم، جنبش تحریم رژیم صهیونیستی و خروج سرمایه‌گذاری‌ها از اراضی اشغالی و تحریم این رژیم (بی‌دی‌اس) در حساب‌های کاربری خود در شبکه‌های اجتماعی برای شرکت در ششمین کمپین توییتری علیه شرکت آلمانی تجهیزات و پوشاک ورزشی پوما از سال ۲۰۱۸ فراخوان داد.

به گزارش ایسنا، این جنبش در صفحه خود در فیسبوک اعلام کرد: هدف از این کمپین تحت فشار گذاشتن شرکت پوما تا زمانی است که به همدستی خود با سیستم شهرک‌سازی و آپارتاید اسرائیل که مرتکب جنایاتی در حق فلسطینی‌ها می‌شود، پایان دهد.

در سال ۲۰۱۸ پس از نامه‌ای که بیش از ۲۰۰ باشگاه ورزشی فلسطینی آن را امضا کردند،  کمپین تحریم شرکت پوما از سوی فلسطین کلید خورد. این باشگاه‌ها در نامه خود از شرکت پوما خواستند به حمایت مالی خود از فدراسیون فوتبال رژیم صهیونیستی پایان دهد.

از مهمترین موفقیت‌هایی که این کمپین با اعمال فشار بر شرکت پوما به دست آورده، این است که باشگاه قطر اعلام کرده قصد ندارد قرارداد خود را با این شرکت تمدید کند، بزرگترین دانشگاه مالزی نیز توافق خود با این شرکت برای حمایت مالی از تیم فوتبالش را لغو کرده و باشگاه "چستر سیتی" انگلیس نیز تصمیم گرفت با پوما قرارداد نبندد.

کمپین یاد شده تاکید کرد: از جمله نمونه‌های مشارکت پوما در فدراسیون فوتبال اسرائیل این است که تیم‌هایی از باشگاه‌های شهرک‌های احداث شده در اراضی اشغالی فلسطین عضو این فدراسیون هستند.

همچنین این کمپین اعلام کرد: پوما با یک توزیع‌کننده اسرائیلی قرارداد دارد که فروشگاهی در اراضی اشغالی ژوئن ۱۹۶۷ فلسطین دارد.

کمپین یاد شده در فیسبوک خود اعلام کرد: پوما فرصت دارد از موضعگیری خود در حمایت از جنایات اسرائیل در نقض حقوق فلسطینی‌ها بازگردد و قرارداد خود را با فدراسیون فوتبال اسرائیل در ژوئن سال جاری میلادی به پایان برساند.

در ادامه این مطلب آمده است: در کمپین مشابهی که سپتامبر گذشته برگزار شد، فعالیت‌ها و تظاهرات‌هایی مقابل دفاتر و فروشگاه‌های این شرکت در بیش از ۵۰ شهر در سراسر جهان برپا شدند و بیش از ۱۶ میلیون کاربر هشتگ "پوما را تحریم کنید" را به اشتراک گذاشتند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها