واکنش ترکیه به حضور الیگارش‌های روس در این کشور

وزیر خارجه ترکیه درباره حضور الیگارش‌های روس در ترکیه گفت: اصولاً ما به هر فعالیت قانونی در کشورمان اجازه می دهیم و به اقدامات و فعالیتهای غیرقانونی نیز اجازه نمی دهیم.

واکنش ترکیه به حضور الیگارش‌های روس در این کشور
کد خبر: 544876
|
۱۴۰۱/۰۱/۰۷ ۱۱:۱۸:۴۶

مولود چاووش اوغلو وزیر خارجه ترکیه در نشست مجمع دوحه که در قطر در حال انجام است، در پاسخ به این سوال که آیا الیگارشی های مورد تحریم غرب، می توانند به ترکیه سفر کنند یا نه؟ گفت: اصولاً ما به هر فعالیت قانونی در کشورمان اجازه می دهیم و به اقدامات و فعالیتهای غیرقانونی نیز اجازه نمی دهیم. پاسخ به این سوال به همین اندازه ساده و صریح است.

به گزارش تسنیم، وی افزود: اگر هر شهروند روس بخواهد به ترکیه سفر سیاحتی داشته باشد می تواند. روس ها در حال حاضر به عنوان توریست، بدون هیچ مسئله ای می توانند به ترکیه بیایند. اگر اقدامات الیگارش های روس با حقوق بین الملل تناقضی نداشته باشد، این را بررسی می کنیم اما در غیر اینصورت مسئله ای دیگر خواهد بود. 

وزیر خارجه ترکیه همچنین در خصوص این سوال که آیا سامانه های موشکی اس 400 به اوکراین منتقل می شود؟ نیز گفت: این موضوع قطعاً روی میز نیست. ما به هیچ وجهی این موضوع را مورد بررسی قرار ندادیم.

طی روزهای گذشته اخباری مبنی بر پیشنهاد آمریکا به ترکیه برای انتقال سامانه موشکی اس 400 به اوکراین منتشر شد که در قبال آن، واشنگتن نیز آنکارا را مجدداً وارد پروژه تولید اف 35 کند و روابط وارد روند عادی سازی شود.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها