کد خبر: 544575
|
۱۴۰۱/۰۱/۰۵ ۰۹:۰۲:۳۳
| |

اردوغان: تلاش‌های ترکیه بر انجام دیداری میان پوتین و زلنسکی متمرکز است

رئیس جمهوری ترکیه ضمن اعلام اینکه کشورش در حال حاضر برای انجام دیداری میان روسای جمهور روسیه و اوکراین تلاش می‌کند، از اعضای ناتو نیز خواست تمامی اشکال ممنوعیت تسلیحاتی و تولیدات صنایع دفاعی ترکیه را لغو کنند.

اردوغان: تلاش‌های ترکیه بر انجام دیداری میان پوتین و زلنسکی متمرکز است
کد خبر: 544575
|
۱۴۰۱/۰۱/۰۵ ۰۹:۰۲:۳۳

رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه در کنفرانس مطبوعاتی که در پایان نشست ویژه پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) در بروکسل برگزار شد، اظهار کرد: لغو محدودیت‌های اعمال شده در مورد صنایع دفاعی ترکیه از سوی برخی از هم‌پیمانان، در راستای منافع مشترک ماست و هیچ توجیه منطقی برای موانعی که صنایع دفاعی ترکیه با آنها مواجه است، وجود ندارد.

به گزارش ایسنا، اردوغان در ادامه از اعضای ناتو خواست تمامی اشکال ممنوعیت تسلیحاتی و تولیدات صنایع دفاعی ترکیه را لغو کنند.

وی گفت: ممنوعیت پنهان یا علنی میان هم‌پیمانان نباید در دستور کار قرار بگیرد و یا اجرا شود چراکه سران کشورهای هم‌پیمان از خواسته‌های ما در این خصوص مطلع هستند.

رئیس جمهور ترکیه در خصوص بحران اوکراین نیز گفت: راه‌حل نهایی باید بر یک ساختار موثق که مورد قبول روسیه، اوکراین و جامعه بین‌الملل است، متکی باشد.

اردوغان ادامه داد: تصمیماتی که در نشست سران ناتو گرفته شدند، نباید به منزله تهدیدی برای روسیه و یا هر کشور دیگری باشند.

وی تاکید کرد: در حال حاضر تلاش‌های ما بر انجام دیداری میان ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه و ولودیمیر زلنسکی، همتای اوکراین او متمرکز هستند.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها