انگلیس مدعی شد: روسیه می‌خواهد به مناطق پرجمعیت اوکراین حمله کند

وزارت دفاع انگلیس در تازه‌ترین ارزیابی خود از تحولات اوکراین مدعی شد که روسیه در حال گسترش حملات خود علیه مناطق پرجمعیت غیرنظامی در اوکراین است.

انگلیس مدعی شد: روسیه می‌خواهد به مناطق پرجمعیت اوکراین حمله کند
کد خبر: 544845
|
۱۴۰۱/۰۱/۰۷ ۰۹:۲۱:۵۴

در سلسله پیام‌های منتشر شده در حساب رسمی توئیتری وزارت دفاع انگلیس ادعا شده است: نیروهای هوایی و موشکی روسیه همچنان به اهدافی در مناطق پرجمعیت غیرنظامی اوکراین حمله می کنند.

به گزارش ایرنا، بر اساس این ارزیابی ادعایی، روسیه همچنان به شلیک مهمات از داخل حریم هوایی روسیه تکیه کرده تا از قرار گرفتن هواپیماهای خود در معرض نیروهای دفاع هوایی اوکراین بکاهد.

ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه روز ۲۱ فوریه گذشته (دوم اسفندماه ۱۴۰۰) با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو، استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوهانسک را در منطقه دونباس به رسمیت شناخت.

پوتین سه روز پس از آن، پنجشنبه ۵ اسفند نیز عملیاتی نظامی که آن را "عملیات ویژه" خواند، علیه اوکراین آغاز کرد و به این ترتیب روابط پرتنش مسکو- کی‌یف به رویارویی نظامی تغییر وضعیت داد. درگیری ها در اوکراین و نیز واکنش ها به اقدام روسیه همچنان ادامه دارد.

رهبران جهان اواخر هفته گذشته در چارچوب اجلاس ناتو، گروه ۷ و شورای اروپا در بروکسل گردهم آمده تا در خصوص موضوع اوکراین بحث کنند. گروه هفت و ناتو با صدور بیانیه هایی تاکید کردند که از هیچ تلاشی برای حمایت از اوکراین دریغ نخواهند کرد.

البته دیروز انگلیس در یک عقب نشینی آشکار اعلام کرد که اگر مسکو به حملات در اوکراین پایان دهد، تحریم‌ها علیه افراد و شرکت‌های روسی می‌تواند لغو شود

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها