کد خبر: 544747
|
۱۴۰۱/۰۱/۰۶ ۱۰:۳۴:۴۱
| |

بحران کنونی با غرب از جنگ سرد شدیدتر شده است

معاون رئیس شورای امنیت ملی روسیه هشدار داد تهدید جنگ اتمی با غرب وجود دارد اما مسکو خواهان استفاده از سیاست‌های معقول است.

بحران کنونی با غرب از جنگ سرد شدیدتر شده است
کد خبر: 544747
|
۱۴۰۱/۰۱/۰۶ ۱۰:۳۴:۴۱

«دیمیتری مدودوف» معاون رئیس شورای امنیت ملی روسیه روز شنبه گفت، بحران کنونی میان این کشور و غرب از دوران جنگ سرد شدیدتر شده است.

به گزارش فارس، مدودوف در مصاحبه‌ای گفت، کشورش خواهان استفاده از سیاست‌های معقول و مذاکره به‌جای جنگ است اما تهدیدات علیه روسیه همواره وجود داشته‌اند.

 این مقام روس در پاسخ به سوالی درباره احتمال وقوع جنگ اتمی میان روسیه و غرب گفت: «هیچ‌کس خواهان جنگ نیست، به‌ویژه جنگ اتمی که تهدیدی برای موجودیت تمدن بشری است. از این رو کسانی که به‌نحوی بدبینانه می‌گویند توسعه تسلیحات اتمی مانع از شمار عظیمی از جنگ‌ها در قرن بیستم و بیست و یکم شده است، درست می‌گویند. این امر حقیقت دارد. بنابراین مشخص است که تهدید همواره وجود دارد».

مدودوف افزود، در حال حاضر تسلیحات اتمی ناتو، تأسیساتی در روسیه را هدف گرفته‌اند و کلاهک‌های اتمی روسیه نیز به سوی اروپا و آمریکا نشانه رفته‌اند، اما لازم است که سیاست معقولی اتخاذ شود.

او در ادامه گفت، وضعیت فعلی روابط روسیه و غرب از دوران جنگ سرد شدیدتر شده است زیرا در آن دوره غربی‌ها در تلاش برای رساندن اوضاع به نقطه جوش نبودند و علیه صنایع و کشاورزی و افراد روس تحریم وضع نمی‌کردند.

مدودوف متذکر شد، مردم روسیه در حال حاضر نسبت به بحران اقتصادی سال ۱۹۹۸ به میزان بیشتری تحت محافظت قرار دارند و چنین اتفاقی تکرار نخواهد شد.

این مقام ارشد روس افزود: «همان‌طور که یکی از وزرای دولت فرانسه گفته است، تمام آنچه اکنون در حال وقوع است، اعلام جنگ اقتصادی علیه روسیه است و آن‌ها در تلاش هستند این جنگ را بدون هیچ قواعدی پیش ببرند».

مدودوف هشدار داد، جنگ اقتصادی بدون نظم و قاعده موجب نابودی تمام نظم اقتصادی جهان خواهد شد و روسیه به اقدامات غربی‌ها پاسخ متقارن خواهد داد.

رئیس جمهور سابق روسیه همچنین خارج کردن روسیه از گروه بیست که اخیراً مطرح شده است را رد کرده و گفت، این چارچوب بر اساس اجماع تشکیل شده است و گروه هفت نیز از زمان عدم حضور روسیه، اهمیت خود را از دست داده است.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها