زلنسکی: تلفات نیروهای روسیه از ۱۶ هزار تن گذشت

ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین مدعی شد که روسیه تاکنون بیش از ۱۶ هزار نیروی خود را در اوکراین از دست داده است.

زلنسکی: تلفات نیروهای روسیه از ۱۶ هزار تن گذشت
کد خبر: 544698
|
۱۴۰۱/۰۱/۰۶ ۰۷:۳۱:۳۳

زلنسکی در یک پیام ویدئویی که روز جمعه منتشر شد گفت: تلفات نیروهای روسیه از ۱۶ هزار نفر گذشته است. درمیان این تلفات فرماندهان ارشد نظامی روسیه وجود دارد. 

به گزارش ایرنا، این درحالی است که وزارت دفاع روسیه روز جمعه اعلام کرد که از زمان آغاز عملیات ویژه نظامی این کشور در اوکراین یک هزار و ۳۵۱ نیروی نظامی این کشور کشته شده‌اند. 

براین اساس در حالی که تلفات نیروهای روسیه از زمان آغاز جنگ در اوکراین برابر با یک هزار و ۳۵۱ نفر و تلفات نیروهای نظامی اوکراین نیز بیش از ۱۴ هزار نفر بوده است. 

دو مقام ناتو پیش از این ادعا کرده بودند که بر اساس تخمین ناتو، روسیه از زمان آغاز جنگ در اوکراین بین ۷ تا ۱۴ هزار نیروی خود را از دست داده است. 

وزارت دفاع روسیه هشدار داده که هرگونه تلاش برای برقراری منطقه پرواز ممنوع و بستن حریم هوایی اوکراین با واکنش فوری این کشور مواجه خواهد شد. 

ولودیمیر زلنسکی بارها از کشورهای غربی خواسته است بر فراز اوکراین منطقه پرواز ممنوع ایجاد کنند اما کشورهای اروپایی، ناتو و آمریکا با این خواسته مخالفت کرده و اعلام کرده‌اند انجام این کار به معنی ورود به جنگ مستقیم با روسیه است. 

ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه روز ۲۱ فوریه گذشته (دوم اسفندماه) با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو، استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوگانسک را در منطقه دونباس به رسمیت شناخت. 

وی سه روز پس از آن (۵ اسفند) آغاز عملیات نظامی ویژه علیه اوکراین را اعلام کرد و روابط پرتنش مسکو- کی‌یف به رویارویی نظامی تغییر وضع داد. 

درگیری‌ها در اوکراین و نیز واکنش‌ها به اقدام روسیه همچنان ادامه دارد.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها